Gå til innhold

teutonia - liten bag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har vært å sett på vogner i dag. Bla en liten teutonia (3 hjul). Men baggen så veldig liten ut. Får baby i desember/januar så babyen er jo ganske liten når bagdelen trengs på vinterstid... Noen erfaringer med denne vogna? Har langt i fra bestemt meg for vogn... så bare pøs på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har teutonia..og fy som jeg angrer!!

måtte over til sportsdelen når mini var litt over 3 mnd.. og jeg har ikke en stor unge akkurat...lang,men likevel..

Skrevet

Har teutonia og har vært veldig fornøyd med den. Hadde mykbag til barn født tidlig på sommeren, og jeg brukte bagen til han var nesten 6 mnd. Har en stor unge, han var 9 kg da han var et halvt år og ca 72 cm. Nå er han 2 år og jeg kan fortsatt bruke vognen, den er så lett og fin å trille en stor gutt med:-)

Skrevet

Jeg har teutonia spirit s3, kanskje den vogna du mener?

Jeg har høstbarn, og hadde softbag, brukte bagen gjennom hele vinteren og våren til babyen var 7mnd!

Har et helt gjennomsnittelig barn i følge hs:-) så jeg syns ikke bagen var liten når vi kunne bruke den i 7mnd!

Skrevet

Vi har bestilt Teutonia m/ fashionbag, riktignok 4-hjuling (Prestige), men bagen er den samme. Har termin i slutten av november så slik som deg så vil bagdelen brukes med vinterpose kun de første 4-5 månedene. Var litt usikker pga størrelsen, den ser veldig liten ut... Men alle jeg har snakket med på utstyrsbutikker har trekt fram bredden som viktigere enn lengden... Og Fashionbagen er like bred som feks Emmaljunga Duo Edge (34 cm - jeg målte i dag), den er noe kortere - 74 cm, og avrundet nede, så får man en veldig lang unge så kan den nok bli noe knapp etter noen måneder. Men de fleste jeg har snakket med har brukt den i 5-7 måneder, og svært mange mykbager er mindre.

Du har også mulighet til å velge vanlig standard vognbag, den er større B37*L76. Da bruker man samme kalesj som sportsvogna. Et annet alternativ, som vi har tenkt å benytte oss av, er å kjøpe en fotforlenger til sportsdelen - da kan man bruke sportsvogna som dypvogn. http://www.teutonia.de/index.php?id=709

Jeg tror ikke det finnes en perfekt vogn, så da vi fant alt annet vi likte på Prestigen så tok vi den... At det ble fashionbagen i stedenfor den vanlige er dog kun fordi vi syntes den var penest... mulig vi må bite det i oss senere, men vi satser på at bagdelen holder gjennom vinteren ;) Worst case så får vi kjøpe standard vognbag senere.

Skrevet

Teutonias softbag er jo en av de største mykbagene på markedet da.. så om man må utav den ved 3 mnd, da har man en SVÆR baby .. hehe :) Fashion bagen er ikke så veldig stor, men ikke noe spes liten heller. Syns den er kjempefin jeg.. vi bruker den nå. Vi har softbag i tillegg, og den skal brukes når fashion bagen blir for liten, for da kan vi ha bag lenger. Soft bagen kan gjøres om til pose etterpå, så den er verdt pengene den koster...

Skrevet

Dama på butikken sa fashionbagen var større enn de andre?

Har ikke målene da...men hun brukte det som et argument for den når jeg kikket på den..

Skrevet

Fashionbagen er mindre enn den vanlige standardbagen (hardbag til duovogn), ca 34*74 cm, mot 37*76 cm. Alle de jeg har snakket med har sagt at bredden er viktigere enn lengden og at fashionbagen dermed ikke blir så liten (både Emmaljunga, Brio, Bugaboo osv er 32-34 cm bred).

Skrevet

takk for mange svar:)

Skrevet

Hvilken vinterpose skal dere ha i fashionbagen deres? Jeg er på jakt etter en som ikke er altfor lang, vil jo at babyen skal få plass i den så lenge som mulig.

Dersom noen vet om en liten lammeskinnspose som passer så blir jeg veldig glad. Hvis ikke så ender jeg nok opp med en dunpose :)

Skrevet

Det finnes like "babylammskinnsposer"... Vi kjøpte en slik på Babyshop. Den er kortere og er laget for bag. Vi skal bruke den til minsten også. Eldste brukte den hele vinteren da hun var liten. Det er en sånn gammeldags type, uten glidelås men kun toppåpning. Har sett de senere også rundtom. Ellers sier mange at ôdenwalder, fra feks lilleprinsen funker bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...