Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Er dette helt på trynet eller er det helt topp? Vet ikke om det er gutt eller jente så... si hva dere mener om hvert av navnene....
Gjest Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Aksel er flott og stødig og fungerer fint i utlandet. Synnøve er altfor "bondekjerring" og traust for min del.. Dessuten håpløst i utlandet..
prebs Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Jeg er enig med mamma til Ava i vurderingene, selv om jeg ikke er opptatt av hva som fungerer i utlandet. Men Synnøve blir for traust for meg også...Hva med Synne? Det synes jeg er nydelig!
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Aksel er kjempe flott, men navnet er litt ødelagt for meg pga. at jeg kjente en veldig uforskammet mann som het det:( Synnøve klarer jeg bare ikke og like! Men Sunniva derimot er nyyyydelig!!
Synnøve_Solbakken Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Syns både Aksel og Synnøve er veldig fine
År og dag Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Rart sammentreff, men den eneste jeg vet som hette Aksel var en forferdelig grinebiter, dermed er navnet ødelagt for meg for all framtid. Synnøve er fint og koselig, men selvfølgelig litt gammeldags. Men jeg kjenner flere jenter på min alder med såkalte gammeldagse navn, altså navn som jeg tror er lite brukt på 70 og 80 tallet, og det har fungert utmerket. Eks Åse, Helga, Jensine, Hildegunn.
Vannmann35 Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Aksel er fint, men liker ikke Synnøve. Hva med Synneve eller Synne i stedet?
huldra87 Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Aksel er flott, stødig og sterkt navn! Synnøve er koselig og stødig. Jeg trodde det var to søsken som skulle hete det da jeg så overskrifta, de hadde passet bra sammen :-)
Castho Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg liker ikke Synnøve og er enig med mammaen til Ava, men er ikke noen fan av Aksel heller jeg da. Synes i grunnen de ikke matcher helt!
grace&hope Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Jeg liker Aksel. Synnøve er jeg litt usikker på om jeg liker... Hva med Susanne? Eller Andrea?
Gjest Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Synnøve er så flott og eksotisk Aksel syns jeg er litt kaldt.
Cornelianelia Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Begge navnene er kjempefine!!!! Synnøve er et flott norsk gammelt navn. Jeg synes det er flott at vi holder på kulturarven vår, og jeg synes ikke at Synnøve er for bondsk og traust. Jeg kjenner selv ei lita jente på to år som heter Synnøve. Og Synnøve er et navn jeg gjerne skulle brukt selv på en datter. Mange her inne sier at man må ha internasjonale navn fordi verden blir mindre. Jeg mener at det nesten er motsatt. Ettersom verden blir mindre og barna som blir født nå sikkert vil ha enda mer kontakt med folk i andre deler av kloden, er det vel enda bedre at vi beholder det norske. Det er gøy å presentere seg for utlendinger og ha et typisk norsk navn. Jeg har selv et navn som ingen heter utenfor Norge - men her er det et veldig vanlig navn. Det er ikke problematisk å presentere seg i utlandet. Tvert i mot vekker navnet nysgjerrighet i utlandet. Heia Synnøve, sier jeg. Ser for meg at Synnøve er ei tøff jente med bein i nesa. Aksel er også et flott navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå