Gå til innhold

Romeo, hva syntes dere om det navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

NEI, NEI NEI! Jeg synes det er helt forferdelig! BEKLAGER! Men det er jo min mening! Hadde aldri kalt gutten min for det, tenk om han blir Mobbet? Romeo Hansen, Romeo Pettersen osv. høres helt snålt ut i mine ører:-( Men hvis du synes det er pent, så må du ikke høre på oss...^^

Jeg syntes det er litt kult, men kunne ikke brukt det for det er jo som å be om at ungen skal bli mobba.

Romeo er ikke harry. Ser ikke hvordan det havner i samme kategori som Ronny og Johnny og sånn? De navnene er faktisk harry.

Annonse

Jeg syntes heller ikke at det kan sammenlignes med Johnny og Ronny. Finnes ikke samme greia i det hele tatt. Nå klarer jo heller ikke jeg å se hvorfor han evn skulle blitt mobba for det navnet. Vet om mange andre spesielle navn som ikke barna blir mobbet for av den grunn. Har fått intrykk av at det ikke lenger er no særlig med mobbing pga navn osv lengre. Det finnes jo så mange forskjellige kulturer og anderledes navn atte...

Jeg tenker han vil bli mobba pga Romeo og Julie... Men det er vel mest på barneskolen når folk er litt sånn jente og guttelus, hvis du skjønner. Videre tror jeg ikke han kommer til å bli mobba. Ja det kommer mange rare og spesielle navn men de har liksom ikke noe spesielle assosiasjoner sånn som Romeo har.

"Romeo - Romeo

Gudene ska´vite at du aldri blir en

Romeo - Romeo

Prøv å ta det med ro....."

Ketil Stokkans Grand Prix låt sitter fortsatt friskt i minne ja ;-) Oppfatter nok også navnet som harry ja, og synes ikke navnet blir bedre av at Victoria og David Beckham har gitt sønnen dette navnet...

Jada, jeg har jo selvfølgelig hørt om Romeo og Juliet, men assosierer ikke navnet med det. Det gjør jeg helller ikke med skurkene Kasper, Jesper og Jonathan når jeg møter noen med det navnet feks. Eller andre "kjente" navn. Om barna flyr rundt å roper Romeo og Julie, så må di ha fått det fra ett sted tror jeg.... Det er ikke akkurat en historie du lærer i 1 klasse...

Du visste ikke at en Romeo er det samme som en flørt/rundbrenner? Noe det samme som en Casanova.

Tror ikke ungene i barneskolen vil reagere på Romeo, men ganske mange voksne dere møter vil tenke sitt, men ikke si noe eks: helsesøster, lærer, lege osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...