Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg er en jente på 21 år som studerer 1. av toårig fag på Norges Kreative fagskole. Jeg og min samboer på 23 ønsker oss barn veldig mye. Det er det eneste vi kan tenke på for tiden. Vi er begge klare for enhver utfordring og vet at vi kommer til å takle det bra. Han jobber deltid og får ca 12.000-13.000 i mnd etter skatt..Jeg er så usikker på regler og rettigheter osv.. Hvis jeg blir gravid i nærmeste fremtid vil termin bli rundt juni, altså etter skoleslutt for sommeren. Jeg kan vel utsette 2. året da? eller? Er det i det hele tatt lurt? Er det noen som kan komme med personlige erfaringer når det gjelder graviditet og studier? Vil det anbefales? Eller burde jeg slå fra meg tanken med en eneste gang?Jeg er så utrolig usikker på hva jeg burde gjøre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138574270-noen-som-kan-overtale-meg-evt-snakke-meg-fra/
af+? Skrevet 1. september 2008 #2 Del Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg har selv bevisst valgt å bli gravid i studietiden, men jeg er snart 36 år og skal ha mitt 3. barn. Er nesten 40 år før jeg er ferdig med studiene, og tenkte det er nå eller aldri dersom vi ville ha et barn til. Er veldig godt fornøyd med valget mitt. -MEN, jeg ville valgt helt annen prioritering dersom jeg hadde vært 21 år og førstegangsfødende...... Du er veldig ung og har hele livet foran deg Det er kun toårig fag du studerer, og de to årene går rasende fort..... Jeg vil personlig anbefale deg å gjøre studiene ferdig før du får barn, Kontinuitet i studiene er en stor fordel, og dersom du skal være hjemme med barnet i et år, blir det nok vanskeligere å konsentrere seg fullt om studiene når du begynner igjen.... Valget er ditt, og jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138574270-noen-som-kan-overtale-meg-evt-snakke-meg-fra/#findComment-138588155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå