Gå til innhold

Noen som har lagt inn spiral under narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født 2 barn uten epidural, så jeg vet vel egentlig hva smerte er. Likevel var jeg totalt uforberedt på at det skulle være små smertefullt å sette inn kobberspiral som det var etter andre fødsel.

Nå skal jeg sette inn hormonspiral, og har hørt at den er enda større. Er det mulig å få den inn under narkose? Gruer meg så sinnsykt...

Fortsetter under...

Skrevet

jeg satte inn hormonspiralen, og jeg syntes ikke det var vondt.

Skrevet

venninna mi måtte ha narkose når de satte inn hormonspiral.

men hun har bakoverbøyd livmor ...

kanskje du også har det?

Skrevet

Ja, det er nettopp det som er problemet - den er sterkt bakovervendt.

Jeg gruer meg mer til å legge inn spiralen etter fødsel enn til å føde nr 3, som jeg snart har termin med.

Legen slet noe aldeles forferdelig da hun la inn kobberspiralen, og måtte bla stikke to ganger før den satt. Syntes det var grusomt vondt.

Skrevet

Jeg fikk lokalbedøvelse da jeg skulle sette inn en gang i tiden.

Merket ingenting da, og det var mye fortere gjort enn med narkose.

Må legge til at dette var andre forsøk, første forsøk var misslykket fordi det gjorde så fryktelig vondt og legen ikke fikste det da.

Skrevet

Ok - takk for svar, Intensity. Kanskje lokalbedøvelse er en løsning. Gjorde du det hos gynekolog? Tror jeg uansett skal be om henvisning til gynekolog denne gangen. Orker ikke at fastlegen skal tukle der mer, hehe.

HI

Annonse

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor (eller hva det nå er de kaller det ;) ) og fikk satt inn hormonspiral. Da var det en turnuslege som satt den inn med veiledning fra gynokolog. Nei det var ikke behagelig... men laaaaangt fra så vondt du beskriver det.

Hadde gått til en gynolkolog og fått h*n til å fikse det... de har nok mye bedre trening i tilegg til at de nok kan vurdere om du bør få bedøvelse el. Si ifra at du er nervøs på forhånd, for det er viktig at du klarer å slappe av. Spenner du deg blir det mye vondere.

Skrevet

Gynokologen min prøvde og sette den inn 3 ganger ,men fikk den ikke inn så jeg måtte sette inn min under narkose .Det tok ikke lang tid og jeg fikk lov til og dra hjem nesten rett etterpå.

Skrevet

Ok - så det kan være så vanskelig for en gyn å legge den inn også. Jeg bør vel først prøve hos vanlig gyn før jeg evnt blir lagt i narkose. Må jo ha spiral også siden jeg ikke tør satse på piller lenger (ble gravid med de nå pga omgangssyken).

HI

Skrevet

Jordmødre er fantastisk gode til å sette inn spiral, jeg fikk søstra mi til å gjøre det på meg og jeg kjente ikke hva hun gjorde engang.

Skrevet

Fastlegen min henviste meg til gynokologisk avd. på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...