Gå til innhold

Nå har jeg blitt mor igjen! KS var 10 ganger bedre enn vanlig fødsel!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig blitt mamma til nr 2=)

Jeg var så spent og grudde meg litt til planlagt KS. Men jeg sitter igjen med en utrolig flott fødselsopplevelse. Dette var over all forventning.

Jeg ble innlagt på søndag men fikk perm til å sove hjemme. Sov ikke mye den natta for jeg var utrolig spent. Møtte opp på sykehuset kl 7:00 Ble gjort klar etterhvert og fikk spinalbedøvelse og det tok toppen 5 min fra de startet til babyen var ute. Fikk ha han oppe på brystkassa mens de sydde meg igjen. Så ble pappa med for å veie og måle og de kom inn på intensiven til meg rett etterpå.

Hadde endel smerter i magen den dagen men fikk stadig påfyll av smertestillende så det gikk greit. På ettermiddagen var jeg oppe å dusjet og på kvelden gikk jeg en tur i korridorene. Dagen etter var jeg ute å gikk rundt sykehuset en tur og to døgn etter ksèt reiste jeg hjem.

Jeg er overrasket over hvor fort jeg følte meg i form igjen. To døgn på sykehuset- det er mindre enn jeg var der etter min forrige vaginale fødsel.

Dette har virkelig vært drømmefødselen og vi har fått en kjempe flott gutt på 3465 g og 51 cm

Fortsetter under...

Gratulerer! Så flott å høre slike historier.

Jeg er så vannvittig usikker på om jeg skal be m KS eller om jeg skal prøve med på en til vaginal fødsel.

Håper at du får en flott barseltid!

Gratulerer så mye med gutten!

Jeg skal ha ks på samme grunnlag som deg mener jeg å huske. :)

Var det ikke pga fødselskade du tok ks?

Jeg gruer meg litt selv også, men vil tro det er bedre enn en vaginal fødsel igjen! :)

Stemmer det, hadde total-ruptur forrige gang.

i dag (mandag) er det akkurat 1 uke siden keisersnittet og jeg fungerer som vanlig. Er fortsatt litt øm i magen og det er litt vondt å reise seg fra senga men er ellers i kjempe form. Jeg har faktisk ikke ligget å slappet av på sofaen eller senga siden torsdag! Jeg hadde helt klart mer vondt i underlivet forrige gang enn det jeg har i magen nå!

Jeg vet at hvis det senere skal bli flere barn på meg så kommer jeg ikke til å grue meg til KS=)

Lykke til

Godt å høre om gode ks opplevelser. Jeg må kanskje ta det pga tverrleie hvis han ikke snur seg i løpet av en uke. Fikk beskjed om at syingen kan ta to timer (!) og at jeg ikke får ha ungen der så lenge pga at det er kaldt på operasjonsstua. Det syns jeg var lenge å vente. Men får ha den der litt når han har fått litt klær på. Hva gjorde de hos deg lå barnet med bare teppe eller noe?

• 3 uker senere...

Annonse

så betryggende og lese.

jeg fikk reptur skade med første mann,så har fått innvilget keisersnitt den 27 november.gruer meg masse,håper virkelig jeg får en like fin opplevelse som deg siden den var fæl etter sist fødsel.epeduralen ble stukket feiul og så veska sev ut i nakke og hode på meg.så tok veldig lang tid før eg kom meg og måtte inn igjen å stikke opp i ryggen.

håper virkelig ks blir en bedre opplevelse.

må virkelig være i form og ettersom jeg får to ganske tette nå.en på 23 mnd nå når neste kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...