Gå til innhold

Ikke april-mamma likevel :( Flere som har opplevd SA?

Fire i juni

Anbefalte innlegg

Har styrtblødninger og sitter her med en litt tom følelse etter å ha vært gravid i 8-9 uker. Har tre herlige småbarn fra før, så jeg har mye annet å være opptatt av og glad for. Ble bare så overrasket, selv om jeg skjønner at det hender mange. Har selv aldri opplevd noe lignende. Er glad for vissheten i alle fall. Mistet liksom gravid-følelsen helt for en ukes tid siden, begynte å småblø for noen dager siden og holdt meg i ro og lurte på hva som kom til å skje. Var på ultralyd og så at det var liv, så det kunne i teorien gå ene eller andre veien. Men med sterke menssmerter mm er det ikke lenger tvil, vet jo hvordan det egentlig skal være. Var urolig over at jeg ikke kjente meg mer kvalm og utslitt f.eks.

Ja, ja, sånn er livet. Det er neimen ikke alt vi rår over og jeg har nok fått meg en nyttig påminnelse om at jeg må være utrolig takknmmelig over at alt rundt graviditet og barna har gått så bra så langt. Hvem vet, man kan jo også fort bli gravid igjen, og da håper jeg det gå bra. Både mannen min og jeg var litt i tvil om prosjektet fjerdemann, men nå tror jeg vi kommer til å prøve igjen og ha en sterkere følelse av at det er riktig for oss. Hadde vært hyggelig å høre om det er andre her som har tilsvarende erfaringer.

Fortsetter under...

Vi ble gravid med nr 2, og hadde ikke tanken over at en SA kunne slå til, men en natt våknet jeg og var da full av blod. Skjønte at her var det noe gærent. Fikk UL samme dag og der var det ikke noe mer. Men var glad at kroppen min ordnet dette selv og at jeg slapp utskrapning. Det var en veldig tung tid men var glad jeg hadde jenta mi. Var en stor trøst at du ikke kunne ligge å syntes synd på deg selv men opp å hjelpe et annet barn som tregte deg! Vi ventet til jeg haddde fått første mens som ble den 4 august, siden det har vi prøvd på nestemann. Jeg veit ikke hvor lang syklusen min er men er vel om ikke så lenge. Har litt mens murringer og litt ømme pupper. Driver å skal teste meg men bare negative billig strimmler men heller ikke noe mens ;)

Ville bare ønske deg masse lykke til senere og håper du blir fort gravid igjen!

*klem*

Kjære deg, det var ikke så kjekt å oppleve.

Jeg hadde selv to barn da jeg opplevde den første spontanaborten. Vi hadde blitt raskt gravide, og den var relativt tidlig (uke 7), så jeg klarte å tenke positivt. Vi visste jo at alt var i orden med oss, og vi hadde allerede to nydelige barn! Etter to måneder ble jeg gravid igjen, og denne gangen holdt jeg gleden litt tilbake en stund. Skuffelsen var likevel en del større da vi mistet i uke 12. Mange visste om graviditeten og mange kunne støtte oss i tida etterpå. Selv tenkte jeg at "nå har jeg vel brukt opp kvoten min?", selv om jeg hele tiden har vært klar på at vi ikke har noen rettighet på å få barn. Fokuset har derfor vært på de to vi har - og de krever sannelig sin oppmerksomhet også, noe du sikkert også merker!

Heldigvis gikk det godt på tredje forsøk:-) Vi venter minstemann i desember, og det er lett å glemme hvor leit alt var i fjor høst. Hvis dere fremdeles har lyst på et barn til, så syns jeg dere skal forsøke. Se det som en bonus hvis det går etter planen. Hvis ikke, så har dere jo tre engler som dere kan fordele enda mer oppmersomhet på.

Lykke til!

Legen min sa til meg at hvis man ser en kvinne som har tre barn har hun med stor sannsynlighet hvertfall hatt en spontanabort. Jeg har hatt to , en SA og en MA, det var før vi fikk nr 2. Har nå tre barn og er mer enn fornøyd med det, og kan egentlig ikke helt skjønne hvordan folk har overskudd til å få 4 og 5 barn. Men ære være den som orker, så lykke til hvis det er det du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...