Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg er en "heldig" vinner av å bo i nærheten av en ustabil mann som har skaffet seg en Rottweiler. Har nå hatt den hunden i 2 år i nærheten.ALLE er livredde for DEN hunden...Den løper etter folk og biler hver eneste dag.Den er alltid løs, vi har anmeldt til politiet , men har fått svar , så lenge den ikke har bitt noen kan de ikke gjøre noe... Så her går vi da og venter, hvem er det som blir bitt først. Rottweilere en flotte dyr, men med feil eier kan de bli draps maskiner. Så dere som mener at Rottiser er verdens snilleste hunder, noen som vil ha denne hunden som sin nabo?
På vei igjen <3 Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Jeg ringte til politiet ang min nabo som hadde rottweiler. Så lenge du bor i tettbygd strøk er det alltid båndtvang. Og har han hunden løs, bryter han loven. Politiet kan i det minste snakke med ham. Det hjalp her. Hvis ikke purken vil gjøre noe, hadde jeg gått sammen med naboene og arrangert en "ring politiet ned" demonstrasjon. Hvis mange nok ringer må de ta det alvorlig. Det kan være livsfarlig der små barn er ute å går.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Kan man ikke ringe Falk eller noe og si at det er en løs bikkje som ikke hører til her som går løs? Den hører jo ikke til i gata/på andres eiendom...
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Jeg har en nabo med en engelsk setter som alltid går løs og den er ute døgnet rundt. De fikk den i sommer, tror den er rundt året. Hittil har mannen nesten kjørt på den 2 ganger og jeg 1 gang. Mannen mener vi ikke skal bremse neste gang, hehe. Den gneldrer og springer ned i veien og opp i hagen vår. Sist uke klarte den kunstrykket å vekke min eldste med bjeffingen sin. Bare for å illustrere; Hun sover så tungt at jeg kan gå inn på rommet hennes, slå på lyset og snakke i telefonen. Hun sover videre. Men bikkja gjør så høyt at den klarte å vekke henne...!
Gjest Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Nå er det jo ikke hundens feil at den har blitt som den har blitt i dette tilfellet, det er eieren som ikke er helt god i hodet. Folk som skaffer seg dyr burde sjekke litt bedre opp hva det vil si, det være seg om det er hund, katt eller hamster man skal ha seg. Det er altfor mange dyreeiere som skulle hatt seg en på trynet rett og slett... Ville ikke hatt en sånn hund som nabo nei, men det er ikke hunden eller rasens feil at den hunden er "skummel"..
Gjest Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Alle hunder kan bli drapsmaskiner. Det er ikke en rase sin feil at feil type mennesker vil ha dem. Svaret på spørsmålet ditt: nei, jeg vil ikke ha den hunden som nabo, like lite som jeg ville ha den briarden jeg hadde som nabo som oppførte seh likedan. Eller den golden retriveren jeg bodde ved siden av en gang i tiden som beit alle unger under ca 10 år. Den beit en håndfull unger før eierne ble tvunget til å avlive den. " alle vet jo at golden er en fantastisk rase med barn!" Poenget mitt er at jeg ikke vil ha en uoppdragen og ustabil hund i nærheten av meg eller sønnen min. Om den ustabile hunden er en rottweiler, golden, puddel, argentinsk dogge, chihuahua eller dalmatiner er meg revnende likegyldig.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Vi bor på landet så det er ikke akkurat på gaten...Men det er litt fortvilende at vi har lagt om livet vårt etter den hunden kom.Vi tør ikke gå forbi lenger. Veit at han har hatt en episode der han fikk raseri føre(hunden) og glefsa mot eieren. Det er ikke det at det er en rottweiler akkurat, det er en stor hund som kan gjøre mye skade.Derfor er vi redde. Han har blitt nært påkjørt mange ganger, han ene som har holdt på å kjøre på han sier han neste gang ikke bremser..Forferdelig tragisk om hunden skal bli påkjørt pga eieren sin manglende vilje til å passe på den. Hadde ikke vært noe problem hadde vi visst at den ble passa på, men det blir den ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå