Gå til innhold

Hvilke hunder har noen dere kjenner godt blitt bitt av ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En border collie bet av søskenbarnet mitt sin lillefinger da hun var 4 år.

Når jeg var lita så hadde en av tantene mine en dverg pincher som bet alle som kom i nærheten av den

Skrevet

Made in bed, denne tråden har fått 27 svar, og to (!!) stk har skrevet Rottweiler. Du er jammen meg rask å trekke konklusjoner i dag.

Skrevet

Svigermor har to biscon havanese, begge har bitt meg. Men de er små og gjør jo liten skade. Fikk søte blå tannmerker gjennom olabuksa den ene gangen så jeg er glad jeg hadde olabukse!

Den ene har også bitt datteren min på snart 2 år, da hun var 8 mnd. Drittbikkjer, virkelig.

Vi har selv hatt blandingshund, men hun bet kun i lek, heldigvis.

Det samme med en engelsk setter vi hadde når jeg var baby.

Naboen derimot har hatt en blandingshund (retriever og lab) som beit alt og alle tilslutt, hun ble dog nesten 19 år også så det var nok noe i det.

Nå har de en skikkelig sinna schæfer som prøvde å tygge litt på mannen min i går, men nå har hun et valpekull på 8 små og forsvarer jo de små...

Skrevet

Vi hadde en bearded collie når jeg var barn, den var rimelig agressiv. Bet meg hard en gang (ble ikke skamfert riktignok), men da var han ekstra nervøs pga nyttårsrakketer. Ble avlivet rett før han var 5 år.

Skrevet

Nevøen min ble bitt av en dalmantiner i ansiktet da han var liten gutt, og var på vei bort for å klappe den.

Skrevet

Har selv blitt bitt 3 ganger

1. gang- flatcoat. Jeg var 3 år og hunden var en lekekompis. Den beit meg i leppa så jeg måtte sy 5 sting.

2.gang- elghund. Kom løpende mot meg (jeg var vel en 5 år), hoppa opp på meg, og satte hjørnetanna inn ca 0,5 cm fra det ene øyet.

3.gang- Vorster. Pappan til venninna mi sin hund. Jeg kom på besøk, og den ville gjerne hilse. Kom bort og snuste på meg og slikka litt, hvorpå den helt plutselig, helt umotivert, beit meg i haka. Sydde ingen sting men har fortsatt arr (dette var faktisk den eneste av hundene som ble avliva etter episoden).

Jeg har hatt og har fortsatt hund selv. Aldri blitt redd av disse episodene..

Skrevet

Ble bidt av en veninnes schæfer da jeg var 10, skulle med henne hjem og da hun åpnet deres hoveddør hoppet hunden ut og bet meg i brystet. Og idag er jeg stadig redd hunder...

Skrevet

Kjenner en som ble blitt av en labrador

en som ble virkelig skambitt av en schafer (ingen visste om han kom til aa overleve, han som ble blitt altsaa.. Bet av halve fjeset paa gutten)

en som ble bitt av en saann poelshund.. Husker ikke hva de heter

Skrevet

Nabogutten på 5 har blitt bitt av en King Charles Spaniel.

Selv ble jeg bitt av hunden jeg vokste opp med (streetmix)

Men jeg vet at det var min skyld at den bet. Hun hadde "sagt" fra mange ganger før hun bet....

Skrevet

Jeg ble bitt ab en boxer når jeg var mindre, og det var snakk om milimeter før jeg ble blind. Har fremdeles arr i ansiktet etter det.

Skrevet

Jeg har blitt bitt av en border collie i leppa og lillefingeren,

en shnauser i beinet,pappilon i hånden og en rodesian ridgeback jafset like greit over hele hånden min,men eieren reagerte lynkvikt,så var bare skrammer og en stivkrampesprøyte:)

Skrevet

Meg og lillebror - golden retriever

Pappa - Scäfer

Ein nabo - buhund

Kamerat - blanding av labrador/dobberman, og det var definitivt hans eigen feil.

Skrevet

Pappa og broren min ble for mange år siden bitt av chow chow og puddel.

Personlig har jeg verre erfaring med ustabile katter.

Ja, jeg foretrekker hunder.

Skrevet

Jeg har blitt bitt av en vorster da jeg bodde i kollektiv med eieren, den bet også søsteren til han som eide den.

Skrevet

Gløymte dvergpuddelen som nesten reiv av meg augenlokket. Lille tyrannen.

Skrevet

Mamma ble bitt av vår Amerikanske Cocker. Jeg og Guttongen (ved to anledninger) av samme vorster. Heldigvis fikk ikke vorsteren tak, og lever fortsatt i beste velgående(desverre, syk,syk hund). Cockeren fikk sprøyta samme ettermiddag.

Skrevet

Jeg ble bitt av en blanding da jeg var liten. Min egen feil.. Så ble jeg bitt av en border collie da jeg var tenåring. Den bare rant i meg da jeg kom gående..

Ellers kjenner jeg tre som er blitt bitt av rottweiler..

Skrevet

Hehe... Utrolig merkelig og snartrukken konklusjon!

Regner med du ikke jobber innen statistikk og/eller innhenting av data til bruk i div. undersøkelser:0

Har respekt for angsten din men syns du skriver mye rart som ikke kan bortforklares med angst for å si det på en snill måte...

Skrevet

en venninde ble bitt av en schæfer... millimeter fra å bli bitt i strupa-

Skrevet

Har ikkje greie på hunderasar. Men eg er blitt bitt av sånn "ovnsrør" og ein sånn "bamsehund"(ikkje sånn med blå tunge, men liknar av utsjånad).

Ovnsrøret var vel min feil, men det var ikkje den andre hunden. Det var uprovosert.

Skrevet

amerikansk cocker spaniel

Skrevet

Ingen jeg kjenner godt har blitt bitt av noen form for hund.

Men dattera til et søskenabrn av eksem min ble skamfert i ansiktet da hun var 1år av familiens hund, det var en liten hund, husker jo ikke hva rasen heter jeg da.

Den ble avlivet så fort som mulig.

jenta er 7år idag og har store arr i ansiktet.

Hun hadde ikke gjort noe for å terge hunden.

Skrevet

Men kjære, dette er da ikke noe bevis... Er du klar over at det må føres statistikker over ganske mange hunder og mennesker før vi kan si noe slikt.

Og om hun og du isåfall er blitt bitt av akkuart den type hund, så betyr ikke det at den biter oftest.

Skrevet

En dag jeg og eksen satt og spiste middag så vi legehelikopteret lande hos naboen vår.

Det som var skjedd var at sønnen i huset som da var 5år hadde blitt angrepet av familiens hund en Gordon Setter, som var faren i huset sin jaktbikkje, gutten ble visstnok angrepet uprovosert.

5åringen fikk høyre øyet revet ut av øyehulen, og et veldig alvorlig sår i halsen, samt at bikkjehelvette hadde revet opp det ene kinnet hans.

Guttungen lever i beste velgående i dag, men med et falskt øye.

Bikkja, ja den er død. Den ble obdusert pga det var så uventet, ble oppdaget noe rart på hjernen, men kunne ikke fastslå om det var dette som trigget den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...