evigoptimist Skrevet 30. august 2008 #1 Del Skrevet 30. august 2008 Vi begynte å prøve på attpåskatten når ungene var 3 og 5 år.... nå er de blitt 8 og 10år, men fremdeles ingen attpåskatt på vei.... Vi har ikke prøvd like intenst hele tiden, har brukt litt tid mellom SA/MA ene til å komme oss igjen - men drømmen om attpåskatten har vært like sterk hele tiden. Jeg går rundt med et tomrom inni meg, et enormt savn etter de som ikke ble.... vanskelig for andre å forstå - alle regner liksom med at dette er et tilbakelagt kapittel..... sorgen over tapene vokser seg sterkere og sterkere for hver måned som går... Nå 6 mnd siden jeg var gravid sist... jeg begynner å miste troen på at vi noen gang skal klare det igjen..... Jeg fikk oppfølging av Fertilitetsklinikken med HCG sprøyter, men følte ikke det hjalp noe... noe det heller ikke gjorde - mistet tidligere og holdt på i fem uker før alt var over. Sist gang orket jeg ikke den runden en gang til (klinikken holdt på sitt: det er dette de har gode erfaringer med, så de ville fortsette med hcg sprøytene på meg), lot naturen gå sin gang - valgte å holde klnikken utenfor svangerskapet og tok ultralyder hos min "gamle" gynokolog. Mistet tidlig da også..... Vet andre får mange andre tilbud, men ble avvist på at dette kanskje kunne være noe for meg når jeg nevnte på det i samtalen med fertilitetsklinikken. Føler jeg ikke blir tatt på alvor... har bare blitt uredet med blodprøver, ingenting annet - konkluderte med at svangerskapene var så ulike at dette sikkert var uflaks......(!!!!) (Noe jeg NEKTER å tro -jeg mener - har vært gravid ni ganger...... MÅ vel være en grunn til at jeg bare har to barn!!!) Den biologiske klokka tikker og går..... akkurat nå føler jeg meg helt motløs, orker ikke ta tak i noenting.... men vet jeg må kjempe flere runder til hvis vi skal lykkes.... er bare så sliten.... og lei meg..... og når det er såååå vanskelig å tro at vi virkelig kommer til å klare det - er det enda vanskeligere å motivere seg for å ta opp kampen.... og dermed graver jeg meg enda dypere ned i mismotet.... Huff, noen dager burde jeg bare bli liggende i senga - trekke dyna over hodet og vente til morgendagen kommer.... idag er en slik dag..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138572535-skikkelig-d%C3%A5rlig-dag/
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. september 2008 #2 Del Skrevet 1. september 2008 Trist å lese at du har det sånn! Kjenner meg igjen i mye det du skriver, spesielt det med å ikke bli hørt av fertilitetsklinikken! Er samme her på Haukeland, de føler sitt faste opplegg og vil ikke prøve noe som passer min situasjon. Så jeg skal til en privat gyn på fredag for å høre om jeg får tatt noen prøver de ikke vil ta på Haukeland. Synd at det skal være slik, at vi må finne ut ting selv, at vi må kunne mer enn legene for å få hjelp! Håper du får hjelp snart! Skjønner at du har det fælt for tiden. Sender deg en stoooor trøsteklem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138572535-skikkelig-d%C3%A5rlig-dag/#findComment-138591604
evigoptimist Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 2. september 2008 Takk for klemmen kirsty! Er alltid godt å høre at noen andre forstår alle rare tanker man gjør seg i denne prosessen...... Det går opp og ned - av og til detter man sammen som en haug..... utrolig viktig å ha et sted å lufte ut frustrasjoner da! Jeg er mest inne på LitenVenn, et litt mindre forum med mange "gamle" bimmere - kan absolutt anbefales på det varmeste!!! Hvordan går det med deg for tiden? KLem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138572535-skikkelig-d%C3%A5rlig-dag/#findComment-138601289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå