Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut tilat jeg må begynne å pumpe meg for å få litt fart på melkeproduksjonen igjen. Snuppa er snart 4 mnd og spiser lite.

Prøvde Avents håndpumpe i går kveld men fikk nesten ikke ut noe (10 ml til sammen..) Tror det var mer der, fikk ut mer med håndmelking..

Noen som har erfaring med en pumpe de liker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Medela Swing elektrisk pumpe er veldig god. Gikk fra digre sykehuspumper til den, og fikk ut like mye. Pleide å få ut rundt 150-200 ml, men sånt er jo veldig individuelt. Noen klarer jo ikke pumpe seg i det hele tatt, men jeg pumpet i to uker før vi begynte å amme, så hadde jo treninga ...

Medela Swing koster 1100 kroner på Alliance apotekene, eller 1300 på BabyShop (eller du kan få kjøpe min brukt for en rimelig penge ...)

Skrevet

jeg har avent elektrisk pumpe... den er knall og fikk igang min melk igjen... hadde mendela håndpumpe men det var bare dritten syns jeg

Skrevet

Jeg har Avent elektrisk, og er egentlig ikke så fornøyd med den. På sykehuset sto jo spruten i pumpa, men den er jo spesiell da. Nå er snuppa snart 4 mnd, og produksjonen er jo ikke akkurat den samme naturlig nok. Når jeg skal pumpe må jeg uansett gjøre det tidlig på dagen, for på kvelden har jeg rett og slett ikke nok til å pumpe ut. Snuppa må nesten få alt, hvis ikke blir det bare grining.

Hun er ikke særlig flink til å ligge lenge og drikke fløten som kommer til slutt, så føler hun aldri "tømmer", og da kan også produksjonen gå ned.

Så et tips som jeg føler har fungert, har kun testet det ut en uke.

Etter hver amming, morgen til kveld, har jeg etter at snuppa virker fornøyd håndmelket ut ca 10 ml ekstra (tilsammen, det var det jeg fikk ut i begynnelsen...:s). Dette har jeg hatt i en beholder i kjøleskapet. Så til de siste måltidene på kvelden, virket det som hun ikke fikk nok så da fikk hun det jeg hadde spart opp på dagen på flaske. Og, i de siste dagene virker det som om produksjonen har tatt seg opp litt, for nå kan jeg håndmelke ut ca 20 ml (hun er fremdeles ikke særlig glad i å ligge lenge...), og dette får hun på kvelden. Generelt virker hun veldig fornøyd om dagen.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg kjøpte ny pumpe for 3 uker siden (har en gutt på 4 uker). Kjøpte Medela sin dobbel elektrisk. Den er bare genial! Trenger bare bruke halve tida på pumping og akkurat det er gull verdt for meg! Også sa de på sykehuset at det å pumpe på begge bryst samtidig stimulerer mye bedre og dermed blir det mer effektivt. Men den er dyr da. Betalte 2500,- kr for den på apoteket. Men for meg er den verdt hver eneste krone! Også blir det ingen problem å få solgt den til halv pris når jeg er ferdig med amminga. Har sett på finn.no hvor fort brystpumper blir solgt.

Skrevet

Har medela swing elektrisk - er fornøyd med den. Har pumpet MYE pga prematur og brystproblemer. Dobbeltpumpe går sikkert dobbelt så fort, men da har vel ingen arm ledig til å få massert ut det siste samtidig....

Eneste aberet er at jeg synes slange sitter litt dårlig i pumpedelen. Løser det ved å sitte nær pumpa (som også går på batteri - det er genialt om man skal på tur) Batterilevetiden er laaang (vanlige aa-batt)

Skrevet

Skulle gjerne hatt ei ekstra arm når jeg sitter og dobbelpumper ja...Men de greine man har inntil brystene er av en slags mykplast som suger seg lett fast til brystene slik at jeg til nød kan slippe uten at det ramler av. Så jeg kan masere ett bryst om gangen i hvert fall. Syns faktisk den pumpa jeg har er mye bedre enn den store Medela modellen de hadde på barsel.

Skrevet

Takk for tips. Fant ikke Medela i butikkene/apotekene, alle hadde bare Avents elektriske. Prøver litt til med håndpumpa før jeg evt bestiller en elektrisk. Men jeg har prøvd to kvelder uten å få ut en dråpe i den pumpa, får bare ut når jeg klemmer for hånd helt framme ved det brune (virker som om det ikke blir stimulert nok liksom, bare dradd i..)

Noen tips til hvordan få ut melk ved pumping? Om jeg ikke får ut noe ved manuell pumping er det vel ikke lettere med en elektrisk (det er vel samme prinsippet bare at den ene går av seg selv?)

Skrevet

danny: Har du prøvd å pumpe tidligere på dagen?

Jeg har også problemer med pumpingen, melken renner fra puppene når jeg ammer, men når jeg prøver å pumpe er det ingenting som vil ut (har manuel avent). Merkelig! Så tar imot tips med takk! Er det forskjell fra manuell til automatisk? Noen som har prøvd begge?

Skrevet

Jeg hadde først manuell avent pumpe, men sleit med å få til med den, og så har jeg dårlig tålmodighet så gav fort opp... Kjøpte automatisk avent pumpe å den fungerer kjempebra her i allefall :)

Skrevet

Medela Pump in Style Advanced

Denne brukte jeg å pumpe meg fra eldste var 7 uker til hun var 6 mnd, fantastisk, hadde den med i klubb og pumpa hver 3.time..

FOrstår ikke at jeg orka nå i ettertid.. spesielt når jeg ser hvor enkelt det er med ammingen, men alt til sin tid.

Størst heder til dem som holder ut med pumpa sier nå jeg ;-)

Skrevet

Jeg har avents håndpumpe og er veldig fornøyd med den! Slet litt de første ukene, men plutselig løsnet det, og nå spruter jeg flasker fulle :) Men best å pumpe om morgenen - da har jeg alltid melkespreng, og så mye melk at vesla klarer seg med 1 pupp og jeg kan pumpe den andre.

Hjelper også veldig bra å presse pumpen inn mot brystet for hvert pump. Altså: press (ganske hardt men uten at det gjør vondt selvsagt), pump, slipp... press, pump, slipp...

Det som er litt "synd" er at jenta vår ikke tar flaske så har ikke fått meg en ordentlig "frikveld" ennå. Så tar gjerne imot flasketips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...