Gå til innhold

Å kjenne seg gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To ganger har jeg vært på privat UL, uke 10 og uke 13.

 

Begge gangene har gynekologen spurt meg om jeg føler meg gravid, rett før undersøkelsen. Jeg har svart at "nei, jeg er så fin i form at jeg ikke merker det egentlig".

 

En kollega fortalte meg at hun hadde abortert i uke 10, men at hun ikke hadde følt seg gravid og dermed ikke syntes dette var spesielt leit, hun følte på seg at ikke alt var som det skulle.

 

Jeg har ikke slik følelse da, men likevel undrer jeg meg om dette å føle seg gravid. Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt noe særlig kvalme, bare noen ganger når jeg har vært sulten, og da har jeg tenkt på at det kan like godt være psykisk. Så de eneste symptomer jeg har er litt ømme pupper, og oppblåst i magen, men jeg tenker også på at det kan jo og være psykisk, så jeg går og venter på at noe mere skal skje. Har heldigvis hatt en ul i uke 10. Hadde jeg ikke hatt den, så hadde jeg ikke trodd på at jeg faktisk var gravid. Skal til gyn på tirsdag. Hadde håpet på at jeg fikk høre hjerteslag da, men jeg vet ikke. Er da akkurat 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Godt det ikke bare er meg som føler med "ikke gravid".

Jeg hadde noen symptomer frem til uke 8, feks ømme pupper og hyppige dobesøk. Men etter uke 8 har det liksom stagnert litt, og jeg syns nå det er skummelt å fortelle at jeg er gravid fordi jeg ikke merker noe selv.

Er 12+5 på vei. Magen har ikke vokst noe, og ellers har jeg kun vært kvalm 3 dager (noe som likegjerne kan ha vært omgangssyke)

Har tatt 4(!) tester fordi jeg føler meg så usikker. Hvor langt på vei må man være for å høre hjertelyd? Gjør jordmor dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 12+0 idag, og pga av jeg ikke følte meg gravid så bestilte jeg jordmortime. Ho var veldig forståelsesfull, og sa at nå skulle ho lytte for kankje der var noen fosterlyder, og gjett!! 152 herlige små slag i minuttet, og det var ikke min puls, så slapp av, det er nok noe der selv om vi akkurat nå ikke føler oss gravid, pupper er mindre ømme og magen som vi syntes vaks og vaks, liksom stagnerte ved uke 8-10.

 

Men spør jordmor, så gjetter jeg ho vil finne noe: ) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...