Gå til innhold

P-piller Microgynon, jeg tåler de ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jg snart det meste av bivirkningene og har bestemt meg for å slutte helt!Noen i samme situasjon og hva var alternativet etterrpå?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ble dritdårlig av de pillene!! Syyk hodepine i tre dager... Gikk over til Mercilon, de var veldig bra.

Men hvor lenge har du gått på p-piller? Da jeg hadde gått på pilla i over 10 år fikk jeg til slutt bivirkninger av alt, men Mercilon var absolutt den jeg merket minst til.

Skrevet

Møkkapiller!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blødde skikkelig 2 uker i strekk hver jævla mnd!!! Dessuten gikk jeg opp 10-15 kg på et pr mnd som sitter som faan enda selv om det er kanskje3 år siden jeg slutta med de!!

Skrevet

Har gått på trionetta i 3-4år før jeg startet med disse dritt pillene. Altså gått på dem i snart 9mnd nå... Vekt økning,overfølsomhet, humørsvingninger, problem med kontakt linser, hudutslett, er mye sliten og tung i kroppen sur og grinete, helt forferdelig..Så nå er det jammen meg slutt på disse..Har egentlig ikke lyst å gå på noe hormoner men hva skal en gjøre da???

Skrevet

Her blir det spiral. Uten hormoner! Skal i alle fall prøve. Funker ikke det blir det Ladycomp og streng avholdenhet på røde dager...

Skrevet

Skriver under på denne.. Da jeg brukte de, blødde jeg to uker i mnd selv... Byttet tilbake til yasmin, den gangen... Oops ble gravid...

Lurer på hva vi skal prøve nå... Født for 4 uker siden.

Annonse

Skrevet

Ja de er ikke bra de der.. En venninne av meg ble gravid på de, og jeg fikk skikkelig kløe i underlivet de..

Men jeg blødde kun i kanskje 2 dager når jeg hadde mensen da, og fikk større pupper eneste fordelen..

Det er fordi microgynon inneholder dobbelt så mye østrogen ? eller er det det progresteron eller hva det heter..

Derfor er det jo selvfølgelig mye mer bivirkninger..

Hør med legen om andre alternativer :)

Skrevet

Hehe, ja da jeg begynte på yasmin for mange år siden fikk jeg større pupper, med strekkmerker.. hmm.. gikk altså litt for fort :)

Men de syns nesten ikke nå lenger..

Hvilket merke ble venninnen din gravid på? Har ei venninne som også ble gravid på yasmin. Derfor byttet jeg til microgynon.

Men så blødde jeg i ett sett, og spiste derfor bare opp de yasmin jeg hadde igjen, og plutselig ble jeg smelt på tjukka:)

Får prøve noe annet nå, men gruer meg til å klare å huske å ta de etter så langt opphold;)

Skrevet

Microgynon og cerazette er østrogen frie p-piller. Jeg ble satt på microgynon for noen år siden , ble skikkelig dårlig! Fikk brystsmerter , hodepine , prikkninger i armene og tykkhetsfølelse i tunga.

Nå har jeg apc- resistanse (leiden mutasjonen ) og protein-s mangel , så fikk microgynon fordi den skal være gunstigere i forhold til blodpropp rissiko..... Prøvde etter det hormon spiral , men fikk voldsomme blødninger og rie lignende plager i omtrent 3 uker hver mnd.

Det eneste jeg kan bruke er kobber spiral , det har fungert greit .

Det er jo litt mer blødning de første månedene men det stabiliseres ihvertfall hos meg.

Skrevet

Jeg har bare hatt god erfaring med disse. Gått på dem siden jeg var 16 (tidligere Folimin el no sånt). Men nå skal jeg prøve hormonspiral. Det blir enklere og billigere ettersom jeg ikke har tenkt å få flere barn med det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...