lizaloo Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hei. Har ei lita jent på 3 uker snart. Har nok melk tror jeg og hun spiser hver 2 time døgnet rundt. Men i det siste og spes om kvelden og natten er hun veldig urolig ved brystet. Hun tar tak suger et par ganger for så å kaste seg bakover å grine, tar tak igjen suger, griner og slik holder hun på. Tar henne ofte opp for å rape men ingenting kommer. Spes om natten er dette et problem, da hun gjerne våkner opp og vil ikke slå seg til ro etter ammingen. Er jo redd for at jeg ikke har nok melk, i kvled etter utallige amminger gav jeg henne mme på flaske bare for å se og da drakk hun 50ml rett ned og roet seg da ned....... Noen med råd/tips?
anette&tutta mari :) Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 tulla mi også roter voldsomt ved brystet - men hun griner ikke, men hun tar tak, sutter litt, får munnen full av melk og bare lar det renne ut.. akkurat som om hun bare gjør det på tøys. hun kan også stange nesa mot puppen og smatte og stå i. sånn holdt hun på i kanskje en halv time i starten. nå er hun 5 uker og gjør fortsatt det samme, men nå varer det mye kortere. akkurat som om hun må få tulla ut litt før hun finner roen. det jeg gjør noen ganger, spes om natten, er at jeg tar henne fort vekk fra puppen. da blir hun sinna og det virker som om hun skjønner at hun ikke skal tulle sånn. om dagen lar jeg henne tulle, for det ser ut som om hun koser seg med dette. men det er kanskje ikke tilfelle med din datter, siden hun griner mener jeg? jeg har mer enn nok melk i allefall, så det er ikke problemet her. om kvelden og natten kan de ha noe som heter spedbarnsuro, eller noe iden duren.. at de ikke klarer å finne roen.
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Hei Lizaloo, Jeg har en gutt på 24 dager som gjør akkuratt det samme og jeg tror det er pga vondt i magen. Han kan også ligge lenge og spise, sovner men etter noen minutter begynner han å skrike noe helt vilt. Han strekker seg og vrir seg masse. Vi har bestilt time hos kiropraktor/osteopat og skal dit på mandag.... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Min er mye eldre da, syv mnd, men når han er trøtt kan han tulle en del ved puppen. Så det kan ha noe å si. Ellers har jeg hørt at nakkesmerter, øreverk, treg utdrivningsrefleks, etc kan virke inn. Se mer på ammehjelpen.no!!
lizaloo Skrevet 30. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2008 Hm har tenkt at det er luft ja, men prøver å være flink å rape henne, men de sitter langt inne:) Skal forresten til kiropraktor på tirsdag så kanskje det er en sammenheng der ja. Hun er tatt med keisersnitt og jeg har hørt at de kan være en del plaget med luft fordi de ikke er blitt trykt ut gjennom ja dere skjønner.......Og at de kan være litt stive i kroppen. Takk for svar da:)
minou Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 litt tull og rot er veldig vanlig, min gjør også det. Hvis du lurer på hvor mye melk du har , kan du jo pumpe isteden for å amme et måltid. Hun vil trolig få ut mer enn du klarer å pumpe ut, så da vet du bedre hvor mye hun får. Ellers er vel vektøkningen den beste indikatoren på om hun får nok. Siden hun griner er det jo noe hun ikke er fornøyd med. Jeg kan tenke meg forskjellige muligheter: - melken kommer for fort: Dette har jeg ikke opplevd selv, men har flere venner som har vært plaget med. Desverre vet jeg ikke hva man kan gjøre med det. Men kanskje noen andre her inne vet? - puppen er for full, så hun får ikke skikkelig tak (sklir av): Forsøk å håndmelke litt, evt. "klemme sammen" puppen i begynnelsen, slik at hun får mer pupp inn i munnen. Hvis du klemmer sammen litt mer oå oversiden enn undersiden blir brystvorten vippet litt oppover slik at den kiler barnet i ganen og trigger sugerefleksen - melken kommer ikke fort nok: Forsøk å hpndmelke litt, slik at utdrivningsrefleksen kommer i gang Håper du får orden på dette, det høres ikke noe gøy ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå