Gå til innhold

H va er viktigst? melk eller grøt? (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Gutten vår på 7 måneder vil ikke ha så mye grøt dersom han får pupp først. Får han grøt først spiser han den og drikker melk etterpå, litt vanskelig å måle om han drikker like mye da enn om han får det først. Så da lurer jeg på: er det viktigst med melken (at han får den først og sper på med grøt etterpå) eller er det minst like viktig med fast føde (og spe på med melk etterpå)?Virker iallefall som om jeg har mer enn nok melk til han.Han får grøt om morgenen, begynt å prøve med litt middag midt på dagen + frukt og grøt til kvelds.

Fortsetter under...

Det er viktigest at babyen blir vant til fast føde, så grøt er vel viktigest viss han liker grøt og er fornøyd med den=)

Adrian liker ikke grøt har prøvd Absolutt ALT! men får ikke i han grøt, så da får han brødskive i steden, siden det metter mer enn melk.

SÅ jeg vil si at det er best å gi han melk etter du har gitt han grøt=)

Ser at det er mange meninger om dette jah! Vi gir vår lille trulte 3 måltid for dag som er fast føde. Hun starter dagen ca. klokken 06.30, da er det kun ett puppemåltid. Klokken 9 får hun grøt,ca.klokken 13 får hun middag + dessert(fruktmos). Og klokken 17.30 får hun kveldsgrøten før hun tar kvelden klokken 18.30/19.00. Vi har fått beskjed om at vi ikke skal gi noe før eller etter hun har fått grøt, for den skal visst mette mer enn nok! Den eneste er å gi vann samtidig som grøten. Jeg bruker å gi henne litt pupp før hun legger seg, etter at badingen er unnagjort. Dette gjør at hun sover hele natten gjennom:) (innimellom de faste måltidene, får hun erstatning viss hun er sulten).

Så jeg tror det er litt smak og behag akkurat om dette emne her:P

Jeg gir grøt først, ellers blir han mett av puppen og vil ikke ha. Men det går jo ann å gi bare litt pupp før grøten for så å tilby pupp etter grøten igjenn. Tror man må finne ut selv hva som er best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...