Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker voksipose i vogna, tar dere på lue på barnet når han/hun skal sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksiposen er jo så varm at den bruker jeg ikke før det er under 5 grader ca. Jeg har lue på snuppa da ja, hun har ikke veldig mye hår. Å når det er såpass kaldt ute ville jeg foretrukket å hatt på lue selv også.

Skrevet

Man skal alltid ha lue på de små ute, frem til de er hvertfall et år?

Skrevet

Alltid ha på de små lue ute. Det er bare en gammel myte. Er det 20 grader ute å vindstille så trenger de da selvfølgelig ikke lue. Å iallefall ikke i vogna.

Skrevet

Må ikke ha lue på barnet nei. Nedi vogna er det lunt og godt, nesten ikke vind som kommer til. Ikke bris en gang. Om du stikker hodet nedi, så kjenner du det er ganske varmt. Om jeg skulle brukt lue, hadde jeg nok bare gått for ei tynn tynn bomullsue... (og for guds skyld, ikke dekk til vogna med helseteppe o.l)

Enig med det som sies, at dette med lue på barna første leveår er en myte... Slett ikke nødvendig.

Skrevet

lue er en fin temperaturregulator. Har dys/prematur og har fått beskjed om å bruke hele tiden første året. Vi har begynt å bruke den mindre inne nå som temp.reguleringen er bedre. Fordelen med å ha lue på nurket er jo selvsagt om du må pukke opp og ut av vogna i kulda. Behøver jo ikke bruke det tykkeste som finnes, men noe er greit synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...