Gå til innhold

Trisekvens, pergo, metformin og pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Er ny her inne og kanskje ikke helt oppdatert på alt ser jeg. Har ganske nylig fått påvist pcos. Nå vil samboeren min og jeg prøve å få barn. Legen min har satt meg på trisekvens(som egentlig brukes av kvinner i overgangsalderen), for at jeg forhåpentligvis skal få et par-tre blødninger-for å komme i gang sier han. Etter 3 mnder på trisekvens er det meningen at jeg skal få videre hormonbehandling, og at han skal søke meg til gynekolog.

Det jeg lurer på er, hvorfor i alle dager går jeg på trisekvens når jeg "alle" dere andre bruker metformin? Lurer på om det er rett jeg, lurer på å ringe gynekolog selv..?!

Kanskje bare jeg som er skeptisk og utålmodig av natur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er trisekvens? P pille?

Har aldri hørt om det :)

Skrevet

Det er en pille med hormoner som kvinner som er kommet i overgangsalderen bruker for å lindre symptomer som hetetokter osv. Mye godt samme hormoner (såvidt meg bekjent) som i p-piller, bortsett fra at det ikke er prevensjon i det.

Skrevet

Hm.. aldri hørt om trisekvens.. Har hørt om provera som brukes mye for å fremkalle blødning før en eventuell hormonstimulering for å få el..

Tror jeg ville kontaktet gyn for å få hjelp og litt forklaring på hva som skal skje. Er ikke alltid at allmennleger har så mye peiling på pco(s)..

Skrevet

Spørs bare ikke om jeg må ta meg en ringerunde over helgen ja.. Men problemet er at her i Bodø er det så lang ventetid hos gynekologer, så kommer vel neppe inn før fastlegen min får meg inn dit uansett..

Jaja, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det vel..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...