Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Sønnen min på snart 3 år falt og beit seg skikkelig i tunga så han fikk en skikkelig flenge der. Dette skjedde for et par dager siden og det har begynt å gro, men ser ut som det blir en klump som stikker ut og en grop bak. Jeg er redd for at det vil legge seg matrester i gropen og at han kan få en infeksjon av dette. Har prøvd å ringe fastlegen i dag, men der tar de "aldri" telefonen. Har sjekket litt på nettet og finner bare artikler om piercing i tunga. Der står det at man skal rense, men lurer jo på om det er fordi de har et "fremmedlegeme" som stikker i tunga eller om det er selve hullet som må renses. Noen som vet? Og hva kan jeg rense med på en 2 åring? Tenkte å stikke på apoteket i morgen og spørre der, men vil gjerne høre om noen andre vet eller har noen synspunkter.
leela Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Munnen er nokså selvrensende, så det bør gå bra. Om han er stor nok til å skylle og spytte ut, kan du kanskje prøve noe munnskyll (det er det som anbefales ved piercing)- tror ikke det er anbefalt til små barn, men sjekk med apoteket.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Takk for svar. Jeg sjekket på apoteket og de sa at det ikke var noe man skulle bruke i munnen. Bare holde øye med det. Jeg sjekket tunga til lillegutt i dag og flengen har lagt seg ned og ser ut til å gro normalt. Så vi måtte bare ta tiden til hjelp. Puh! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå