Gå til innhold

Rensing av flenge i tunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 3 år falt og beit seg skikkelig i tunga så han fikk en skikkelig flenge der. Dette skjedde for et par dager siden og det har begynt å gro, men ser ut som det blir en klump som stikker ut og en grop bak. Jeg er redd for at det vil legge seg matrester i gropen og at han kan få en infeksjon av dette. Har prøvd å ringe fastlegen i dag, men der tar de "aldri" telefonen. Har sjekket litt på nettet og finner bare artikler om piercing i tunga. Der står det at man skal rense, men lurer jo på om det er fordi de har et "fremmedlegeme" som stikker i tunga eller om det er selve hullet som må renses. Noen som vet?

Og hva kan jeg rense med på en 2 åring? Tenkte å stikke på apoteket i morgen og spørre der, men vil gjerne høre om noen andre vet eller har noen synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Munnen er nokså selvrensende, så det bør gå bra.

Om han er stor nok til å skylle og spytte ut, kan du kanskje prøve noe munnskyll (det er det som anbefales ved piercing)- tror ikke det er anbefalt til små barn, men sjekk med apoteket.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg sjekket på apoteket og de sa at det ikke var noe man skulle bruke i munnen. Bare holde øye med det.

Jeg sjekket tunga til lillegutt i dag og flengen har lagt seg ned og ser ut til å gro normalt. :) Så vi måtte bare ta tiden til hjelp. Puh!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...