Gå til innhold

når skal jeg få høre hjertelyden da....

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen idag på 2 gangskontroll.

Han nekta å prøve å høre etter hjertelyd, sa det var aaaaltfor tidlig.

Jeg er idag 15+1. Er det altfor tidlig???

Alle jeg kjenner som er eller har vørt gravid fikk høre det når de var fra 11 til 14 uker. Hvorfor skal ikke jeg få høre no???

Han sa han ikke ville prøve før etter ul, og jeg ska til ul når jeg er 19 uker på vei. Syns bare det er litt ille å gå et halvt svangerskap uten å få bekrefte liv!

Følte han ikke tok meg på alvor idag, alt han ville var å ha meg ut for han hadde det så travelt!!

Jeg ska ringe jordmor på mandag og bestille time der, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å bytte fastlege! Har aldri følt meg så dum og til bry som idag!!

Hvilke erfaringer har dere??? når fikk dere høre hjertelyd første gang??

Fortsetter under...

Huff d hørtes ikke bra ut.. kjipt å ikke bli tatt på alvor! spesielt når d gjelder å få barn, som er d største i livet.. finnes vel en del leger som ikke gjør jobben sin så bra dessverre.. jeg var hos min fastlege i uke 15, forrige uke faktisk. Og han fant hjertelyd. Babyen hadde puls på 150, utrolig gøy å høre :) godt du har byttet fastlege, og lykke til hos jordmor!! :-)

hei

Legen hørte på hjertelyden første gang på meg nå som jeg er i uke 17.

Jeg tror hovedgrunnen til at legen vil vente er det at de kan ikke alltid høre hjerte lyd, det kunne de nemlig ikke på meg. Så istede for å bekymre deg så venter de. Men var det er høyt ønske for deg, ville det være naturlig at han gjorde det.

Lykke til videre=)

Bestiller dere time hos lege kun for å høre hjertelyd? Jeg var på første kontroll i uke 8, og skal til ul i uke 18-19. Syns det er veeeldig lang tid å gå uten å få noen livstegn, så kunne tenkt meg en legetime før ul. Vurderte å bestille time hos privat lege for tidlig ultralyd, men endte opp med å kjøpe hjertemonitor på nettet før helga. Så forhåpentligvis kan jeg høre hjertet slå i uka som kommer!

Men kan man bestille time hos jordmor/lege for å høre hjertelyd? Sier de ja til det?

Heisann jente..

Jeg skal til første jordmortime i morra.

Er 16+6 i dag så gleder meg sykt til å høre lyden.

Den skal jeg høre JA :-)

Hadde egentlig ikke time før den 11, men fikk gjort den om.

Det er jo litt betryggende når man hverken kjenner noe eller har hørt noen hjertelyd syns jeg...

Gruer meg litt da, men regner med de fleste gjør det.

Få en time til jordmor, det gjorde jeg ;-)

Lykke til.

Annonse

merker det er forskjelllig praksis med legene!!! Det jeg reagerte mest på med min lege var at han hadde d så travelt og ikke hadde tid til meg. Hadde en del spm som jeg bekymrer meg for, og det bare lo han av å sa det går bra!!! han klemte heller ikke på magen min. trodde det var noe de alltid gjorde på kontroll.

til deg som lurer på om å bestille time for å høre hjertelyd: jeg bestilte ikke time for å høre det. men bestilte en helt vanlig kontroll...dette var min andre kontroll. kegen min sa jeg skal på kontroll hver 4 uke, så det skal jeg!! Er bare å bestille time til kontroll det. Vil de ikke ha deg inn så tidlig kan du ringe helsestasjonen for time der! Overdriv litt og si du er bekymra. da får du time =)

jeg er iallefall spent hvor fort jeg får time hos jordmor. ringer i morgen tidlig =)

takk for svar folkens og lykke til =)

En veldig god grunn til å gå til jordmor i stedet! De har god tid, snakker om viktige og mindre viktige ting, og man føler seg alt annnet enn til bry! Veldig forskjell på leger, men av samme grunn brukte jeg jordmor, og det var jeg sjeleglad for!

Jeg fikk høre første gangen i uke 13 jeg.. i uke 11 fikk jeg også ultralyd for jeg var bekymret.. de kan ikke si noe om du/dere der ute kommer til jordmor og forteller at dere har frykt for abort/dødt barn i magen/ andre plager.. for noen holder det å bare høre lyden... det er et utrolig deilig tegn som et bevis på at her slår hjertet.. for noen er det godt nok å kjenne liv, om man er så heldig å ha kjent det så tidlig... mye forskjellig praktisering hos legene landet rundt, men stå på kravene deres damer:)

Oppdatering fra i går..

Det var en helt annen verden å være hos jordmor ja.

Fikk masse brosjyrer og vi fikk snakket om løst og fast.

Hørte verden fineste lyd for første gang, 140 slag i minuttet :-)

Jeg ble varm i kinnene og våt i øynene.

Masse lykkeklemmer :-)

Å så bra=)

deilig å høre hjertelyden vil jeg tro, få skikkelig bekreftelse på liv!!!

Nå gleder jeg meg veldig til jeg ska til jordmor!!!

skal dit neste torsdag, så må bare smøre meg med tålmodighet!!!

lykke til videre =)

Det hørtes kjipt ut!

Jeg var på 1. kontroll i uke 12+3, fastlegen min hadde god tid og hun sa hun ønsket å prøve, men at det var vanlig å høre i uke 13. Og hun fant hjertelyden og det var godt!!

Men gleder meg til mer bekreftelse ifht. å kjenne litt spark og liv!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...