Gå til innhold

trassing i matbutikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det bare skjer med mine barn jeg.. I butikken så kan jenta mi slå seg helt vrang, nekte å gå den veien jeg går, kaster seg ned på gulvet og skriker osv osv.. Aner ikke hvordan jeg skal reagere, vil iallefall at hun skal holde opp fort.. :-( Det jeg har gjort er å "gå fra henne" det har funket, men nå har hun lært seg at jeg aldri går fra henne så da funker ikke det mer.. :-( Diskuter med henne noen ganger, sier at vi må hjem og finne bamse eller sier at da tar jeg og dropper å kjøpe yougurten el noe pålegg jeg vet hun liker...og etter mye stress og diskusjon så blir hun blid igjen og vil være med.. Men det er utrolig slitsomt, iallefall når en har dårlig tid... Liker ikke at folk ser at jeg ikke har "kontroll" på ungen min liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les boka om servicebarn og curlingforeldre av Bent Hougaard (kanskje ikke helt riktig skrevet). Han forklarer veldig godt hvordan du skal håndtere trass og mas i butikker!

Skrevet

Jeg tror jeg ville begynt å ta henne med i butikken de dagene du faktisk ikke MÅ få handlet. Snakk med henne før dere går inn om at hun skal få hjelpe til, men at hun ikke får noe osv osv. Bryter hun reglene og slår seg vrang, tar du ungen under armen og går ut. Hun må lære seg at man må oppføre seg pent for å få være med, og klarer hun det ikke, må turen avbrytes... Det ville jeg gjort.

Skrevet

Jeg anbefaler også boka serviceforeldre og curlingbarn. Slår hun seg vrang i butikken så må dere bare gå derfra. Det innebærer at du bør ha mat i huset slik at dere ikke sulter såklart.

Skrevet

Det nytter ihvertfal ikke å kjempe tilbake. Gutten min får sin egen kurv å dra etter seg og jeg gir han ting å legge oppi den.Han er også med på å gi varene til damen. Blir han vrang prøver jeg avledning av det positive slaget. Blir det helt umulig tjorer jeg han fast i vogna og lar han skrike til det går over. Så da kjemper jeg tilbake. Men det nytter ikke å snakke seg ut av det.

Det hjelper oftest med positiv avledning og å aktivisere tassen.

Skrevet

Jeg også hadde dette problemet lenge. Så til slutt sluttet jeg å ta gutten min med i butikken. Men så fant jeg ut hva som var grunnen til at han var så vanskelig å ha med i butikken, det var tidspunktet vi gikk. Når jeg var ferdig på jobb og hadde hentet han i barnehagen, da gikk vi i butikken. Da var han så trøtt og utslitt etter en lang dag, at hva som helst kunne få han inn i et "trassh...te".

Så da begynte han å få være med i butikken på lørdagene og av og til etter barnehagen dersom vi bare skal ha litt som maks tar 5min å handle. Og etter det har det ikke vært noe problem å ha han med i butikken.

Skrevet

Jeg har sluttet å ta han med i butikken, vi går og handler etter at han har lagt seg. Orker ikke det styret, vi koser oss sammen isteden,,,

Skrevet

takker for mange fine svar :-)

Får håpe det blir bedre fremover :-)

Klem

Skrevet

Du er ikke alene!! Sikker på at de som jobber i nærbutikken hater meg..hehe..

Har ingen gulltips siden det virker som om du gjør det riktig. Jeg gir meg hvertfall aldri for hun griner som regel når hun ikke får viljen sin. Å så vil hun gjerne kjøre vognen fortest mulig gjennom butikken, å det ender alltid med at hun kjører i noen, å noen blir pissforbanna, mens andre tar det med et smil. Må liksom si hundre ganger at hun ikke må kjøre så fort å at hun må se seg for, for ellers får hun ikke ha noe vogn. Å får hun ingen vogn er hun enda mer grinete når vi handler..jaja..

Mitt tips er: prøv å handle mest mulig uten barna, hvertfall hvis de er slitne etter en dag i barnehagen. Jeg prøver å gjøre innkjøp rett før jeg henter henne. Men ikke alltid det funker og passer.

Du er hvertfall ikke alene :)

Skrevet

Her tok vi henne bare med oss ut i bilen igjen.

En periode var vi begge to på butikken slik att en kunne handle ferdig mens den andre tok med seg den hylende ungen i bilen=)

Har vært noen ganger att jeg har måttet sitte fra meg vognen å gå i bilen med henne....

Nå vet hun att hun må i bilen hvis hun ikke er grei så nå holder det endelig å bare "true" med att hun må i bilen.

Noen ganger når jeg merker att hun er ekstra trøtt og sliten så gjør jeg en avtale med henne FØR vi går inn på butikken att om hun er grei så skal hun få seg ett blad eller noen druer med en gang vi er ferdig å handle.

Så mitt beste tips er vel egentlig å være konsekvent.... sier du noe så må du mene det... tomme trusler hjelper sjelden. De lærer seg fort å skille de ut.

Lykke til! håper det blir bedre for deg snart;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...