Gå til innhold

Noen som ikke er sykemeldt under egguttak/innsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at jeg av årsaker jeg ikke skal nevne her blir nødt til å jobbe dagene etter uttak, og evt innsetting av befrukta egg (hvis det blir noe da).

Er det mange som har prøvd å jobbe fullt i uka under egguthenting, og har det gått fint?? Må selvsagt ha fri på selve egguthentingsdagen, men kan ikke få fri de andre dagene (evt bare egginnsettingsdagen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på jobb dagen etter. Gikk fint for meg

Skrevet

Jeg jobbet fullt forrige gang, og kommer til å gjøre det denne gang også. Føler det veldig ubehagelig å måtte svare på alle mulige spørsmål. Jeg skal ha uttak på mandag, men vet ikke helt hva jeg skal si til sjefen. Har uansett ikke lyst til at han skal vite noe. Går det an å sende en sms og bare si at en er sykemeldt 2-3 dager uten noen begrunnelse?? Akkurat dette syns jeg er mer slitsomt enn hele kuren.

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha uttak 8.09, og har nettopp begynt i jobb etter fødselperm fra forrige ICSI runde. Sliter også veldig med hva jeg skal finne på å si de 2 dagene jeg evt blir borte...håper bare formen er slik at jeg klarer å komme meg på jobb, men det ser ut til at andre her har gode erfaringer med å jobbe i rugetiden. Sikkert veldig individuelt hvordan den psykiske og fysiske formen er etter en slik behandling.

Skrevet

jeg jobbet også dagen etter uttak men da hadde jeg d grusomt så gjør ikke d neste gang....

Skrevet

Har du barn som er i barnehage, kan du jo skylde på at du har omgangssyke. Veldig vanlig i barnehagen på denne tiden av året :-)

Skrevet

hmmmm.... jeg ser til stadighet innlegg med spørsmål om sykemeldinger og hva man si på jobben... jeg har til dags dato aldri forklart hvorfor jeg er sykemeldt med mindre det har vært pga mine ryggplager. Det er faktisk privat uansett om det er IVF eller ikke.... og jobben har faktisk ikke rett til å vite hvorfor. De gangene jeg har vært sykemeldt av andre grunner enn ryggplager så har jeg bare levert sykemelding og ferdig med det.

Når det er sagt så var jeg sykemeldt de dagene etter uttak og selve innsettingsdagen. I ettertid ser jeg at det var noe av det dummeste jeg har gjort. Ikke for det... forsøket endte bra og har nå en gutt på 18 måneder, men jeg hadde noe sinnsykt vondt etter uttaket og kunne knapt gå på en uke og gjett om jeg fikk kommentarer på jobb fordi jeg gikk så rart... da var det godt å ha en vond rygg å skylde på... he-he....

Men med mindre du har veldig vondt eller sliter psykisk fordi det er tøft er det forsåvidt ingen grunn til å sykemelde seg avhengig av hvilken jobb man har selvfølgelig. Jeg lovet meg selv etterpå at skulle jeg gjennom noe slikt flere ganger skulle jeg sørge for en sykemelding i forkant av fastlagen min. Nå trengte jeg ikke det da jeg hadde to forsøk i svangerskapspermisjonen min... som forøvrig gikk i dass...

Så min erfaring er at jobben ikke nødvendigvis ikke har noe å si for selve forsøket... jeg stresset som en syking med feriebesøk osv osv.. men det gikk jo bra for det. Tror psyken er et større problem for resultatet enn hvorvidt man er i jobb eller ikke...

Skrevet

Forrige ICSI ble jeg kraftig overstimulert og havnet på sykehus to ganger. Var ikke i full jobb igjen før etter 10 uker (delvis jobb etter ca 5-6 uker). Måtte bare legge alle korta på bordet og fortelle de på jobben hva som var skjedd. Ikke kjekt å måtte ut med at man er gravid allerede første graviditetsmåned, og magen min var jo så full av bukvæske at jeg så 5 mnd gravid ut fra første rugeuke, selv om væsken ble tappet en gang.

Jeg orker ikke en slik runde til med tusen spørsmål på jobb om hva som feiler en, og det å forklare alle dette om OHSS. Jobber på en folkerik arbeidsplass. Nå må jeg bare holde meg frisk og oppegående denne gang, det er det jeg håper på.

Skrevet

Det er sikkert veldig forskjellig hvordan formen er etter egguthenting.

Forrige gang var jeg på jobb dagen etter og etter egginnsetting og hadde ingen problemer med det.

Sykesøsteren jeg pratet med denne gangen anbefalte meg å være sykemeldt fra ettuttak til egginnsetting og se ann formen etter dette. Hun anbefalte heller ikke trening annet enn å gå turer. Hun mente det var bedre å ta det med ro nå enn å tenkte i etterkant: "Kansskje det ville gått bedre hvis jeg ikke hadde gjort sånn og sånn.."

Synes det er utrolig vanskelig å være borte fra jobben og "lyve" om hvorfor man ikke er der til kolleger, men heldigvis har jeg fortalt sjefen om hvorfor.

Tror det er typisk oss jenter å få dårlig samvittighet for å ikke være på jobb, men denne gangen skal jeg prøve å tenkte mere på meg selv.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...