Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Er bare 16+1, men har allerede gått opp 8 kg, fra ca 90 til ca 98. Jeg spiser ikke mye godteri, men har begynt å spise brød og pasta igjen, etter å ha vært på ketolyse kuren før jeg ble gravid. Føler meg som en flodhest, og er livredd for å ende opp på 120 kilo til termin... I mine tidligere svangerskap har jeg lagt på meg mellom 20 og 30 kg, så det er jo stor sannsynlighet for at det skal gjenta seg. Og aldri før har jeg veid så mye, så tidlig i svangerskapet. ((( Huff, blir rent deprimert av dette! I tillegg har jeg bekkenløsning og klarer ikke å gå turer... Forsøkte meg på trimsykkelen, men fikk kjempevondt av det også. Da var det ryggen som sa takk for seg. Ikke kan jeg sykle på vanlig sykkel heller, pga blødninger i svangerskapet. Er så fortærende, spesielt siden jeg har slanket meg 10 kilo det siste året. Så skulle bare ta 3 måneder å gå de opp igjen...GRRRR!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Skjønner hvordan du har det! Er også helt fortvilet over vekten.. Var 100 kg før graviditet, og veide i dag 110 kg og er 24+6 på vei:-( Er så redd for hvordan dette skal gå.... Er allerede begynt å bli fryktelig tungt.. Og jeg gjør virkelig så godt jeg kan! Vekten går opp likevel, og det fort!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Hei! Jeg kjenner veldig godt ketolysekuren og jeg vil påstå at det i hovedsak er karbohydratene du legger på deg av, ikke graviditeten. Du bør holde deg til grovest mulig brød, helst kutte ut potet/pasta/ris/nudler - erstatt heller med mer sunne gode grønnsaker. Kjenner du Fedon-kuren, så er det omtrent slik du bør spise, dvs mer grønt og frukt enn Ketolyse, men mindre fett. Hvor mye gikk du ned med Ketolyse og hvor lenge holdt du på? Hva med bassengtrening - kan det hjelpe deg å holde deg i aktivitet?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Bytt ut vanlig ris og pasta med fullkornsvariantene. Spis grovt brød. Og spis hver 3.time. Da holder du blodsukkeret stabilt og søtsuget blir borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå