Gå til innhold

Noen som har prøvd Phil & Ted søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ser jo kjempepraktisk ut, men vokser den minste fort ut av den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på denne.... Er søskensetet i veien når man går eller får man "langet ut"? Kan man legge ned ryggen på søskensetet eller er det bare en stilling på dette? Er hovedsetet bredt nok for barnet i dunpose?

Skrevet

Noen som vet hva Vibe`en koster i Norge? Skal en tur til England så jeg lurte på om det kanskje var lurt å ta med en hjem der koster den 450 GBP og søskensetet 75 GBP..

Skrevet

Hvis det er den der de sitter over hverandre, så er det mulig å sette søskensetet på undersiden bak også. Litt vanskelig å forklare, men minsten kan etter hvert sitte der også.

Skrevet

Hei Anonym!

Vet du om man kan feste søskensetet både oppe og nede ved Vibe? Jeg har sett på nettet, og der ser det ut som om det større barnet må sitte bak. Og da er vel vitsen borte med større søsken og nyfødt????

Skrevet

Jeg har denne vognen og er kjempefornøyd. Kvittet meg faktisk med de andre vognene jeg hadde, for jeg har kun brukt denne etter at jeg fikk den. Synes den er så mye mer praktisk og bedre enn både vanlige sportsvogner og tvillingvogner. Både eldstemann på 3,5 år og minsten på snart 2 sitter godt i den enda. Ikke så ofte eldstemann sitter i den lenger da, men har fremdeles god plass. Da sitter han fremst i hovedsetet og minsten bak i ekstrasetet.Og så bruker jeg den uten søskensetet når han ikke trenger det.

Søskensetet og hovedsetet kan legges ned i hvilestilling, når de sitter etter hverandre. Stillingen er behagelig for de selv om de sovner. Skal du legge en av de til å sove er det bare til å legge de flatt i hovedsetet og sette søskensetet oppå. Veldig kjapt og enkelt å flytte setet.

Jeg tar ikke oppi når jeg går med søskensetet bak.

Vognen er fantastisk god å trille, kommer frem over alt og er veldig lett og liten sammenlagt. Skal bruke den nå når nestemann kommer og tror det blir veldig bra. Har ikke prøvd den med nyfødt før, men minstejenten sover godt under søskensetet enda, så det burde være enda bedre for en baby.

Jeg har i alle fall aldri angret på dette kjøpet.

Skrevet

Dytter-------- noen som har fått Vibe i hus??????

Skrevet

I dag møtte jeg en venninne som har denne vognen, og hun skrøt den også opp i skyene. Bare at bagen er ganske liten, så man får ikke plass til de største posene, funker nok best med dun. Hun sa også at det var kjempeenkelt å flytte på søskensetet etc. Hadde også solgt alle andre vogner, for hun trengte bare denne ene!

Skrevet

Veldig praktiske vogner. Babyen har det veldig godt i de vognene, softbagen er litt liten men babyen kan like godt legges direkte i vognen på skinn eller i en god pose.

Søskensetet kan festes foran og bak på alle modellene til phil and teds, også vibe.

Det er plass til barn i pose i hoveddelen. Vi har brukt voksi i hovedsetet, helt grei plass. I søskensetet brukte vi en dunpose, fungerte også veldig fint.

Jeg er lang og hadde e3 modellen, den uten regulerbart håndtak, og jeg sparket i søskensetet litt. Men tror dette hadde vært annerledes med en av de nye modellene hvor det er regulerbart håndtak.

Skrevet

Jeg har Viben... og den største skal sitte oppå, så lenge babyen ligger under. Så skal det byttes på, den minste i setet bak og den største i hovedsete. Viben har bedre system for å feste søskensete bl.a man må oikke ha adapter lenger, men man klikker noen hakk på selve søskensetet rett i noen hull på vogna, samme bak. Ramma er lettere, og den har full liggestilling. kalessjen kan trekkes helt fram om vil, det kan man ikke på sport/e3.

Den koster rundt 7000,- rett over her i Norge. Det lønner seg å ta den med fra utlandet om kan det.

Skrevet

Vi har kjøpt Vibe i England. Betalte ganske nøyaktig 600 pund for vogn, søskensete, babybag og dobbelt regntrekk. Vi bestilte på mothercare.uk og så ble den levert på adressen til søsteren min som bor der. Tror prisen er den samme om man kjøper i mothercarebutikkene. På babyshop tar de 10.000 for alt så det er noen tusen og spare.

Vi har brukt den litt som singelvogn til 2 åringen, og da fungerer den supert. Babyen er ventet innen få dager, så har ikke brukt den tiol to enda:)

Angrer ihvertfall ikke foreløpig!!!

Skrevet

Jeg prøvde både vibe og den gamle Phil and Teds vognen i dag med størstejenta. Hun er nå 15 mndr. gammel, helt normal i størrelse. Vi venter ny baby om 2 mndr. Før jeg prøvde vognen, var jeg helt overbevist om at det skulle bli vibe....

Men hun på 15 mndr. er for lang til søskensetet på begge modeller!!!!!!

Søskensetene er bygget litt forskjellig opp, men jenta mi satt ved begge med stålrammer bak på hodet. Det er helt uaktuelt for oss, så vi må lete etter en annen vogn

Skrevet

har vogna, til en 2,5 åring og en ett åring, å si at det er gode hvilestillinger for begge to samtidig er tull, joda du kan legge ekstra setet bakover, snakk om bittelitt, samme med hovedsetet!

min 2,5 åring kunne liksom aldri sitte helt godt i ekstrasetet på toppen i fjor, han krasja i stanga bak og tok nesten opp i kalesjen! Og han har aldri vært stor for alderen!

Jeg kan anbefale denne vognen på det sterkeste etter at begge barna kan sitte, for dette er ingen sove vogn for to!

-Men det er også en god sportsvogn for en!

-sydde meg et mørkt bevernylon vegg til å ha der den blanke plastveggen var, så blir det litt mere lunt nedi hos lille søs når hun sover der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...