Gå til innhold

ul. Viste dødt foster...blør litt og kanskje er det starten på en abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som har vært gjennom det? Kan jeg vente meg veldig vondt i helgen? Hvis ingenting skjer skal jeg på utskraping eller få tabletter på mandag. Noen som har erfaringer m de metodene?

Og så har jeg jo veldig lyst på baby... Hvor lenge ventet dere m å prøve og når klaffet det ?

Var 11 uker på vei men fosteret hadde ikke vokst siden uke 7.

Fortsetter under...

Var også på Ul for snart en uke siden.. var 10 uker på vei, men fosteret døde 9+4 :( Da jeg ikke hadde noen tegn til blødning e.l. (hadde MA) ble jeg sendt på sykehuset hvor jeg fikk med meg tbl hjem som jeg skulle ta dagen etterpå. Var veldig ubehagelig når blødningen først satt i gang, men hadde masse sm.stillende innabords så var ikke altfor vondt.. dette er sikkert litt individuelt.. etter den værste blødningen var over (etter noen timer) har jeg egentlig hatt det greit fysisk.. blær litt fortsatt... ble anbefalt av gyn å vente en syklus før vi prøver igjen, men både mannen og jeg er utålmodige etter å forsøke igjen så har ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre...

Lykke til med de kommende dagene- det gjør vondt, men det går heldigvis litt lettere for hver dag som går..

Uff det var trist å høre. Jag hade själv en MA før 4 uker siden og fick aldrig valget mellan tabletter eller utskrapning (vilket jag var väldigt glad før) utan legen bokade tid direkt till utskrapning, eller utsugning som det är nu.

Alla på sjukhuset var verkligen jätte söta. Fick 2 cytotec som jag skulle sätta in några timmar innan ingrepet och så var det bara att ligga å vänta. Utsugningen tog ca 10 min under lätt narkos och jag har inte haft några komplikationer efter detta.

Før mej hade inte tabletter varit ett alternativ då jag var så otroligt lessen å rädd, va skönt å få detta gjort på sjukhuset. Fick henvisning av min fastlege till UL 2 uker etter ingrepet och denna kontrollen var gratis så det anbefaller jag.

Vi startade att prova igen 2 uker etter MAn, det var det legen sa pga infektionsrisk. Nu har det gått 4 uker och jag skall på ny kontroll imorgon hos gynekologen. Tror inte jag kommer bli gravid innan mens, men man kan ju alltid hoppas=)

Stor trøste klem till dej, hoppas du har en bra pojkvän och vänner att stötta dej på.. det behøvs.

Kram

Takk for det.

Jeg tror også jeg velger utskraping. Syns det er helt forferdlig å gå sånn i flere dager og vente.

Måtte du ta de tablettene før inngrepet? Lurer litt siden jeg skal møte opp i lunsj-tider på sykehuset fastende. Må jeg vente flere timer etter det kan det bli lenge uten noe å spise.

Håper du blir gravid snart! ....og at det gjelder for meg og. Hadde gledet meg sånn til å få et vårbarn.

HI

Jag fick med mej to cytotec som jag skulle ta vaginalt 6.00 på morgonen å så skulle jag möta upp kl. 9.30. När jag kom fick jag en säng och kläder att byta om till.. så fick jag två stickpiller, en mot kramper och en mot smärta från de cytotec tabletterna (men hade varken kramper el smärta). Så satte de en drypp for att jag skulle få i mej lite vätska, fickbesked att det kunde ta några timmar innan jag kom in men att de brukade klämma in utsugningar mellan operationer då det går så fort.

Kl. 10.30 kom narkosesköterskorna och rullade in mej på operations salen.. de var allihopa så söta å snälla.

När jag vaknade 30 min senare fick jag juice å smörgås..så väntade jag där i 2 timmar bara för att se att jag va stabil å så bra det av hem.

Detta var absolut inget att oroa sej för å hade inte ont efter heller.. va bara sliten. Hoppas du har en pojkvän du kan ta med dej om inte ta med nått att läsa på!

Lycka til å skriv när du varit på sjukhuset.. e otroligt skönt när det e gjort..då kan man börja tänka framöver igen. E fortfarande väldigt tungt å tänka på att jag skulle varit i uke 16 nu.. men får hoppas att vi blir gravida fort, ett sommarbarn e ju inte helt fel det heller=)

Kram

Takk for gode svar. Utrolig deilig å lese svar fra dere som har vært gjennom dette før.

Nå er det heldigvis overstått for min del . Var veldig trist å møte opp på sykehuset, men samtidig var det en god følelse å vite at det snart var over.

Jeg har ikke hatt noe vondt etter inngrepet og blør nesten ikke selv om det er under ett døgn siden. Håper det betyr at alt har gått greit i går.

Tusen takk igjen for gode ord og trøst.

Håper vi alle sammen snart er over på 1. trimester og blir værende der!

Annonse

Hei. skriver min historie også jeg. Hadde en MA for ca 2,5 mnd siden. Min uke 11, fosteret var nok ikke mer enn 3-4 uker. Så kroppen min brukte kjempe lang tid på å skjønne det selv. Da jeg "endelig" begynte å blø fikk jeg voldsome sammentrekninger og blødninger. Dro rett på sykehuset og svimte av på toalettet. Så ble jeg trillet rundt av to kjempe søte leger. Og fikk en "hasteutskrapning" Hele episoden var veldig voldsom. Skulle gjerne vært den dagen for uten. Men det er heller ikke normalt å blø så mye og ha så vondt. Kjenner mange som har gått igjennom det samme og beskriver det som en kraftig mens.

Nå er alt nesten normalt igjen. Mensen kommer og går som den vil.. Men det er vel normalt det og.. :-)

Personlig så er utskrapning beste alternativ for meg. Man slipper å på en måte gå igjennom hele prosessen med å blø ut et foster.

Ønsker deg og dere masse lykke til!!! Vet det er vondt så ta vare på deg selv nå fremover...

jeg håper alt er bra med deg:)

jeg fikk påvist Ma forrige onsdag,en uke siden.torsdag fikk jeg smerter,fredag begynnte jeg å blø.

lørdag,søndag og mandag kom,og smertene ble ganske så store,og blødningene økte. i går måtte jeg bare ligge strak hele dagen og ikke røre meg.en venn kom og ringte sykehuset,ble lagt rett inn til utskrapning i all hast da mye satt igjen og infeksjonsfaren var høy.

etter det forsvant smertene,og jeg er sinnsykt glad for at jeg fikk utskrapning sånn.

hvis jeg var deg ville jeg bare bedt om det,det jeg var gjennom nå var ikke bra,hverken for kroppen eller psyken.

er vel fortsatt gjennom det,jeg får ikke sove og føler meg sliten,men lettet.håper nå bare på at det ikke blir noe infeksjon!

ønsker deg alt godt:):)

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...