Gå til innhold

Det å "sprenge" ut store hull i øra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det bra noen gang? Og gror det igjen?

Frustrert og forbanna

tenåringsmor

Skrevet

Hvis det har grodd med slike store hull, så gror det ikke sammen igjen dessverre. Føler med deg hvis du har råket ut for det.

Skrevet

Hun har puttet inn ett ben og driver å sprenger det ut. Kan det stoppes i tide, hvis hun tar det ut nå?

Skrevet

..og er ikke ørene veldig vanskelig å gjøre noe med kosmetisk. Sånn i ettertid?

Skrevet

Herregud!

Det kan sikkert minske skadene ihvertfall. Det går nok å operere dem tilbake også, sy igjen på en måte.

Men hvis det er åpent sår i øret fortsatt, finnes det kanskje en sjanse for at det gror?

Skrevet

Moren min revnet øreflippen, og den sydde de helt fin igjen, men det blir kanskje annerledes?

Skrevet

hmm. Merkelig. Og helt uten kamp. Hun tok den ut. Gjorde sikkert vondt. Og det har ikke grodd og så vondt ut, så mulig det gror igjen av seg selv:)

ehh...kommer ikke over at hun ikke tok opp kampen...merkelig...

Skrevet

En jeg kjenner hadde hull så store som 5 kroner, når han tok de ut skrumpet de raskt sammen og hullene er omtrent som blyanthull(eller litt mindre) nå etter 3 mnd.

Skrevet

Jamen, dette er val opp til jenta å gjøre hvis hun vil? Ikke akkurat noe farlig. Hvis hun liker det, så er det jo ikke opp til deg for å få ordne på det kosmetisk? Eller misforsto jeg?

Skrevet

Jada. Det er klart. Hun kan selvfølgelig herpe kroppen sin som hun vil. Er jo tross alt nesten 16 år.

Skrevet

Mmja? Noe hun har tenkt på en stund, kanskje? 16 år da har man ganske sterke og klare meninger om hva men liker og ikke liker og er på vei til å finne sitt endelige selv (jada, selv om vi er i evig forandring, selvsagt). Og dette er allerede gjort? Da er det vel lurest å ikke være FOR hysterisk, informere om at dette er noe som ikke er reversibelt og kanskje derfor lurt å ikke gjøre hullet så stort før en har levd med det en stund, for å kjenne på hvordan det fungerer.

Skrevet

Uff..tenåringer altså!=) Vet at det kan gro tilbake om man ikke har det så lege. Men du får vise henne skrekkeksempler på nettet, store stygge arr, hengende øreflipper osv. Ikke så veldig lækkert=)

Skrevet

Det var det jeg gjorde. Lurer på om hun ikke hadde tenkt på at det var dumt selv. Så for seg mora si med digre hull bl.a. I hvertfall det er plastret igjen nå. Var sikkert deilig å få det ut:)

Skrevet

Kanskje hun har piercet noe annet du ikke vet om...? Hehe.

Skrevet

Når man strekker hullet ut som hun antagelig var på vei til å gjøre, trekker det seg sammen helt fint igjen etterpå. Forutsetningen er at man tøyer sakte så ikke huden revner og lager arrvev. De fleste tåler å gå opp til 10 - 12 mm før hullene blir så store at hudens elastisitet ikke klarer å snurpe sammen hullet etterpå. Jo yngre man er når man drar stunt som dette, jo høyere er sannsynligheten for at det ikke synes når man tar det ut.

Noen studioer utfører en såkalt dermal punch - det er et permanent hull i øret som lages på samme prinsipp som man lager hull i et skinnbelte - man stempler rett og slett ut et stykke hud. DET er ikke så lett å gjøre noe med i ettertid ;)

Skrevet

Oioioi, dritbra at du fikk overtalt henne. Det er så stygt!!

Skrevet

Uff. DETTE VIL JEG IKKE HØRE. TRALALA. TRALALA:S

Skrevet

Altså. Jeg spurte i ren desperasjon for ett par timer siden. Hun tok den ut...helt uten kamp etter å hatt den inne i to,tre uker...og sprengt og sprengt. Gjorde nok vondt. Mener å ha lest at ørene er innviklet å gjøre noe med kosmetisk. Er det slik? Og er det ikke sånn at arrdannelse er veldig forskjellig fra person til person. Har hørt noen kommentarer om at "det syns ikke når det blir tatt ut" osv:)

Skrevet

Det kommer litt ann på hvor langt hun har kommet i prosessen her. Som sagt så har man dette beinet som man presser igjennom, vanligvis skal man ta denne prosessen over lengere tid slik at øret ikke sprekker. Sprekkdannelser kan komme fordet og da vil det bli arrdannelser.

Har hun tatt dette i en sakte prosess og da ikke kommet så langt i denne utvidingen så vil jeg tro at dette mer eller mindre vil trekke seg i sammen igjen. Har du noe anntydning hvor mange mm eller cm hun har hatt inne den siste tiden?

Vondt ja, dette kan være ekstremt smertefult for de som har litt hastverk og velger å presse igjennom mer enn det man burde om gangen.

Er litt usikker ang kirurgisk, har ikke hørt om noen som har utført dette, men vil tro at dette er mulig da det er øreflippen det er snakk om.

Arrdannelser er klart veldig forskjellig, men et arr kan være utrolig stygt de første årene, rødt og se ille ut. Men gror det bra så vil det jevne seg med hudfargen og ikke se helt jævlig ut.

Jeg kjenner ei som hadde piercing i halsen, denne tok hun ut og det var ille og hullene som hadde blitt så ut som vorter(ikke pent i halsgropen), men disse jevnet seg ut etter noen år og syntes ikke lengere nå.

Så håp er det kanskje hehe, men det kommer ann på str hun har utvidet til da hun tok den ut og hvor mye som allerede har grodd=)

Skrevet

Det benet kunne umulig være på noe mer en 5 mm i diameter. Og så blodig ut:S Satser på at det gror igjen. Takk for svar. Det er faktisk mange ting jeg ikke tenkte på da hun var 3 år og full av engelsk blonde og pastell. Hun er fin jente da:)

Skrevet

Ok, det er ikke så mye i utgangspunktet. Ja det blir blodig så mulig hun har sprekt, men siden det ikke er lenge siden så tenker jeg det vil bli bra=)

Tviler ikke på at hun er en flott jente, send henne til meg så skal jeg fikse en real tattoo utført av kvalitets artister=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...