Gå til innhold

Livmortappen - to fødsler tidligere

otilde *14.05.2009*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kontrollerte livmortappen regelmessig i mitt forrige svangerskap etter "opplæring" fra gynekolog - og mener jeg ut i fra dette å kjente relativt tidlig at jeg var gravid. Livmortappen lukket seg fullstendig like etter at eggløsningen var ferdig, og sprekken mellom tappene ble omtrent gjevnet ut i løpet av en drøy uke. Tror alt kjemtes relativt mykt ut rundt IKM!

Vi er nå i første prøveperiode - og jeg tror vel i grunnen ikke at jeg er gravid. Mannen min reiser mye, så vi hadde kun ha sex et par dager før eggløsning. Jeg strevde litt med å bli gravid både i første og andre svangerskap. Jeg greier imidlertid ikke å feie alt håp til side - men tappen kjennes altså ikke ut som den gjorde da jeg ble gravid andre gangen. (Første gangen sjekket jeg ikke tappen). Altså: Fem dager før IKM: Tappen er nå til en viss grad myk, men kun på den ene siden. Den andre siden er hard og bakovervendt. Sprekken mellom tappene kjennes veldig godt - og tappen er lav.

Er det andre her inne som har kontrollert tappen gjennom flere svangerskap? Kjentes den lik ut ved hver graviditet?

Lovet meg selv at jeg ikke skulle begynne denne prøvetiden med "stress" og spenning - naturen skal få gå sin gang! Men nå leter altså for fullt etter graviditetstegn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...