manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Sønnen min på 13 mnd har plutselig blitt så "sinnt",han hyler og skriker når han ikke får det som han vil,hvis vi f.eks tar fra ham noe han ikke får leke med,noe han prøver å putte i munnen osv..da blir det mildt sagt liv i leiren!! Hadde egentlig ikke forventet dett før om ett-to år,har jo hørt om treårstrass.. noen med erfaring? hva gjør vi?
Monamor<3Liveliten Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 sånn er det her og....leste i barneboka at første trassalderen begynner når ungen er rundt 1,5 år og varer til hun eller han er 3 år...så vi må vel bare bite tenna sammen. jenta mi blir så sinna, ho ligger på gulvet og bare hyler og dunker hodet sitt i gulvet...særlig hvis hun ikke har fått viljen sin...helsesøster sa at når unger blir sånn, skal du ta de på fanget, holde de fast (de prøver jo å slå, klore osv...), prate rolig og ha henne der til hun er ferdig med å skrike. er veldig tøft, men de blir slitne å gir seg etterhvert.. på den måten får ikke barnet viljen sin, men blir ikke avvist heller. du kan si "vi kan gjøre det du ville når du har slutta å skrike. men hvis du ikke slutter å være sint må du sitte her".. pluss at for vår del er hun jo farlig for seg selv der hun ligger og dunker hodet i gulvet.. håper det blir bedre etterhvert, for dette er slitsomt!!!
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 off! takk for svar! har prøvd å holde han inntill meg,men da skriker han bare enda høyere..bruker å prøve å avlede ham,og det funker for ei stund.. får håpe det går over ja!
Monamor<3Liveliten Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 ja, jenta mi blir også fryktelig sint når jeg holder henne. vrir seg og prøver å komme løs. men slipper jeg henne ned på gulvet skriker hun jo like mye...ser ut som ho har et anfall eller noe...ho blir så frykelig sint! men ho ble sånn hos hs en gang, og hs kommenterte ikke at det var noe uvanlig med raserianfallet hennes heldigvis...
Legekjærringa Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 o'yes!!!!! Er det 1 års trass det heter ja...Ble litt bekymret her pga. denne personlighetforandringen. Skikkelig temperament ja. Og måltidene er ett mareritt. Han vil helst stå på stolen når skal spise og vrenger seg og hyler som om jeg mishandler han ved å gi han mat. Stopper bare noen sekunder for å bli matet og svelge unna, så hyler han igjen selv om jeg står klar med skjeen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå