Gå til innhold

Noen her som har fjernet en p-stav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et år siden fikk jeg fjernet en p-stav og jeg som var forespeilet at jeg ikke skulle få arr, sitter her med et godt synlig merke på armen.

Dette kan jeg nok takke legen min for, som tydelig var urutinert og rotet lenge før hun klarte å fiske staven ut av armen min.

Nå er det på tide med ny prevensjon, og jeg vergrer meg litt for å sette inn en ny stav, siden jeg vil ikke ha flere stygge arr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ut staven i desember, og har nå to små prikker(arr). En der jeg satt den inn, og ett hvor den ble tatt ut. Men dette ser jeg ikke med mindre jeg virkelig stirrer på armen min.

Legen min stresset i 30 min for å få ut den hersens staven, men jeg har jo nesten ikke arr i det hele tatt. Det har mer med hvordan huden din gror, når det gjelder arrdannelse på så små snitt, så det er nok ikke legen sin feil.

Det er et inngrep når man tar den ut, så risikoen for arr er der uansett. Og hvis du lett får stygge arr, så er det vel bedre for deg å bruke en prevensjon som ikke settes i huden ved inngrep. Hva med spiral?

Skrevet

Jeg ble også herset med før legen fikk den ut - hadde blåmerker etter legens hender ;) Arr har jeg også, selv om det nå er ett år siden den ble fjernet. Ca en cm, godt synlig... :(

Skrevet

1 cm?! Det trengs jo ikke mer enn 2-3 mm snitt for å få den ut..

Skrevet

Jeg har også et arr som er 1 cm. langt, siden legen måtte lage større snitt.

Han letet lenge og lagde større og større snitt, siden han først ikke fant, og deretter ikke fikk tak i staven.

Jeg vurderte spiral, men jeg ble frarådet spiral hvis jeg har lyst på flere barn, der er jeg fremdeles litt usikker.

Kanskje jeg skal sette inn en ny p-stav, og få en annen lege til å ta den ut, en som ikke lager store snitt.

H.i.

Skrevet

Prøv deg på nouva ring først. Merker ikke at den er der, og helt risikofritt!!

Hadde selv p- stav og fikk 2 stygge arr etter den. Legen min stressa også i ca 30 min med å få den ut og kuttet et snitt på ca 1 cm på min arm også.

Skal ikke sette inn p-stav igjen!!

Skrevet

Kan du fortelle litt om nouva ring? Jeg har aldri hørt om det før og fant heller ingenting når jeg søkte på nett.

h.i.

Skrevet

Huff, så grusomt uheldig dere har vært med legene deres. Legen min hadde aldri fjernet et p-stav før han gjorde det på meg, men han klarte nå å holde seg til 2-3 mm snitt selv om han kavet i en halvtime for å få den ut. I tillegg hadde hu dama som satt den inn, satt den veldig dypt så det var vanskelig å komme til.

Du kan jo forhøre deg med en lege som har gjort det oftere om heller h*n kan fjerne den i stedet for den du gikk til sist, om du vil sette den inn igjen. Gynekologer har visst vært på kurs for å lære å sette staven presist inn og enkelt fjerne den, det var visst ikke fastleger så vidt jeg har forstått.

Skrevet

Når du søker på nouva ring på nettet finner du mer viss du heller søker p-ring, det er det samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...