nygift med spire i magen nr2 Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Dattern min er nå 7 uker gammel, og jeg leser flere steder at man bør begynne med tran nå.. kan hun få noe annet en tran ? Jeg er sikkert sær, men mitt barn skal få sleppe det fryktelige greiene. Gå å gulpe tran hele dagen stakkar og lukte tran ikke minst. Nei takk. Men kan jeg gi henne Sanasol eller Biovit ( er det ikke det det heter? ) . Håper noen kan svare meg Takk
Turboguri Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 kan gi henne sanasol men der er det ikke omega 3 som er viktig. kan gi henne D.dråper. Er også noe som heter eskimo kids som hun kan få. smaker/lukter ikke noe særlig tran. er tutti frutti smak på den
Gjest Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Det er stor forskjell på tran og SanaSol. Tran er et naturprodukt som inneholder vitaminene A og D i tillegg til omega-3 fettsyrer. Fettsyrene finnes ikke i SanaSol. Man skal heller ikke gi Eskimo tran med smak til babyer, den er beregnet på større barn. Så jeg vil anbefale tran eller D vitamin dråper.
Turboguri Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Gå inn på http://www.medtech-pharma.no/produkter_detalj.asp?id=16. Der står det at man kan gi 2,5 ml til barn 0-1 år.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Ok gir meg. :-) Var bare noe i avisen her om dagen om akkurat det, hvor de sa at bebiser helst ikke skulle ha denne typen, men det var ikke skadelig.
Mammaen til Turid Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 d-dråper er genialt...! vesla vår gulpa noe så enormt av tran så jeg gikk over til d-dråper.. luktløst og smakløst... og slipper gulpinga
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Sanasol er tilsatt søtningsmiddel. Og det bør ikke små barn få. Leste at barn under 3 år, ikke skulle gis søtningsmiddel. Men dersom du ikke klarer å gi henne tran, så gi henne D-dråper i stedenfor. Da får hun iallefall d vitaminen, som er veldig viktig når de er små. Synd hun går glipp av de sunne fettsyrene da.. Jeg tar tran selv, og tar den om kvelden ( ungene og) før kveldsmaten, og da slipper man å gulpe transmak
BEA-77 Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Vi gir også tran om kvelden før pysjen kommer på. Vi har ikke hatt problemer med trangulp og flekker på tøyet. Gutten vår er nå snart 9 mnd og elsker vel ikke akkurat smaken, men nekter ikke å ta i mot heller. Gaper opp og svelger ned:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Tran er desidert best, hvis du ønsker å gi multivitaminer istedet, så kan du gi Nycoplus Multibarn (kjøpes på apoteket). Denne kan gis fra barnet er 4 dager gammelt. Tror ikke du skal gi sanasol så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå