Gå til innhold

Sanasol eller lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min er nå 7 uker gammel, og jeg leser flere steder at man bør begynne med tran nå.. kan hun få noe annet en tran ? Jeg er sikkert sær, men mitt barn skal få sleppe det fryktelige greiene. Gå å gulpe tran hele dagen stakkar og lukte tran ikke minst. Nei takk.

Men kan jeg gi henne Sanasol eller Biovit ( er det ikke det det heter? ) .

Håper noen kan svare meg :D

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan gi henne sanasol men der er det ikke omega 3 som er viktig. kan gi henne D.dråper. Er også noe som heter eskimo kids som hun kan få. smaker/lukter ikke noe særlig tran. er tutti frutti smak på den

Skrevet

Det er stor forskjell på tran og SanaSol.

Tran er et naturprodukt som inneholder vitaminene A og D i tillegg til omega-3 fettsyrer. Fettsyrene finnes ikke i SanaSol.

Man skal heller ikke gi Eskimo tran med smak til babyer, den er beregnet på større barn. Så jeg vil anbefale tran eller D vitamin dråper.

Skrevet

Ok gir meg. :-) Var bare noe i avisen her om dagen om akkurat det, hvor de sa at bebiser helst ikke skulle ha denne typen, men det var ikke skadelig.

Skrevet

d-dråper er genialt...! vesla vår gulpa noe så enormt av tran så jeg gikk over til d-dråper.. luktløst og smakløst... og slipper gulpinga

Skrevet

Sanasol er tilsatt søtningsmiddel. Og det bør ikke små barn få. Leste at barn under 3 år, ikke skulle gis søtningsmiddel.

Men dersom du ikke klarer å gi henne tran, så gi henne D-dråper i stedenfor. Da får hun iallefall d vitaminen, som er veldig viktig når de er små.

Synd hun går glipp av de sunne fettsyrene da..

Jeg tar tran selv, og tar den om kvelden ( ungene og) før kveldsmaten, og da slipper man å gulpe transmak ;)

Skrevet

Vi gir også tran om kvelden før pysjen kommer på. Vi har ikke hatt problemer med trangulp og flekker på tøyet. Gutten vår er nå snart 9 mnd og elsker vel ikke akkurat smaken, men nekter ikke å ta i mot heller. Gaper opp og svelger ned:)

Skrevet

Tran er desidert best, hvis du ønsker å gi multivitaminer istedet, så kan du gi Nycoplus Multibarn (kjøpes på apoteket). Denne kan gis fra barnet er 4 dager gammelt.

Tror ikke du skal gi sanasol så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...