Gå til innhold

Gulping....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her gulper som en helt og hun er 7 mnd snart. Er det noen her som har opplevd at barna gulper mindre ved bytte av morsmelkerstatning? Bruker kun NAN pr. i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med noe annet enn nan, men vet at noen her inne anbefaler å bytte merke, når babyen gulper mye..

Skrevet

Bruker Hipp til gutten vår og han kaster også voldsomt opp. Har akkurat oppdaget at det er melkemåltidene han kaster opp mest av. Han får jo Hipp til grøten morgen og kveld, samt til brød til lunsj. Noen ganger får han kun vann til lunsj og da er det minimalt med gulping. Så vet altså ikke om det hjelper å bytte merke jeg heller, har ikke forsøkt.

Noen andre med erfaringer?

Skrevet

For oss hjalp det å bytte fra Nan til Collett. Ble litt bedre iallefall.. ( Har vært innom Hipp, Småfolk også)

Skrevet

Gulljenta mi er snart 5 mnd og får kun morsmelk og hun gulper enda som en helt. Hva er grunnen til gulping egentlig?

Skrevet

Jeg har oppdaga at min gulper ekstramt mye mer dersom jeg drikker kaffe! Merkeleig, siden jeg ammer minimalt (får "frokost" i 6- tida så han sover videre til ca 9, deretter kanske litt mm før ett eller to av de andre måltidene. Det er alt jeg har å by på!) Hvis de bare får mme, så har jo selvsagt ikke dette noe å si, men kan jo være fler som meg, som har en liten "tår". Eller bytta vi fra NAN til Hipp ganske fort, og det hjalp en del på gulping. Så kan være verdt et forsøk. Hs sier at mange reagerer mindre på de økologiske mme enn de andre.

Skrevet

min lille gulpet også hele tida. Han får mme ved siden av at jeg ammer. Prøvde og bytte merker hjalp ikke. Men kjøpte nestargel reseptfritt på apoteket og da slutta han med en gang. Gulper ennå litt når jeg har ammet men ikke mye i sammenligning. Var virkelig slitsomt.

Skrevet

Angående Nestargel. Det står jo at du skal koke det sammen med vannet. Men går det an å for eksempel koke opp en dagsporsjon og fordele det på flasker, for så varmes opp igjen når man skal bruke det. Eller lager du det til når du skal bruke det?

Det står jo at rester blandet med melk ikke må spares til neste måltid. Så indirekte tolker jeg det sånn at pulver blandet bare med vann, kan spares.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...