Gå til innhold

April: Kjølige soverom = konstant forkjølelser ?

Anbefalte innlegg

Ble litt usikker og ikke minst lei meg etter gjentatte kommentarer fra svigers (spesielt svigermoren) og mammm om at jentene mine er så ofte forkjølet nettopp pga soverommene dems er for kaldt.

Har alltid lest og hørt at soverommene bør ikke være for varmt og jeg har holdt rommene dems konstant på 18 grader, så langt det lar seg gjøre da. Føler liksom at de sover bedre, for jeg gjør det ihvertfall. Det samme liker mannen min etter vi ble sammen. Er 18 grader for lavt? Jeg får ofte panikk om sommeren når solen står på hele tiden, for da kan det fort bli over 30 grader inne på rommet til Emma, uansett hvor mye vi lufter.

Svigerforeldrene mine liker å ha det rundt 23-24 grader inne (ofte enda varmere), både i stua og soverommet. De syns allerede 21-22 er for kaldt... Selvom jeg lufter når vi er på besøk, så merker jeg at jentene er konstant litt svett...

Nå har ikke jentene hatt noen store sykdomer, (utrolig glad for det), men de er litt snørrete hele tiden nesten, og hoster litt av og til. Så det gjør meg veldig usikker. Merker at jeg kommer alltid i en forsvarsposisjon når det med temperatur i soverommet blir tatt opp. Jeg tror svigers mener at jeg er varm nå fordi jeg er gravid og har en i magen til å holde meg varm, derfor liker jeg å ha det kjølig, og at det går utover jentene...

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Viser til denne linken som bekrefter ditt syn:

http://www.sykavhuset.no/temperatur.htm

Men temperaturen bør nok ikke være 18 når/hvis de leker der på dagtid, da trenger de nok høyere temperatur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...