Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Vi skal på ferie der, og jeg får ikke tatt med meg barnesetet (tenker når vi skal kjøre taxi) Før var det jo slik at barnet kunne ligge i bærebagen bak i bilen her til lands.. Noen som vet hvordan det er i England? Skal bare kjøre små distanser på 10 min.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 barnester regler er stort sett de samme i europa....og taxier er neppe noe bedre utstyrt der enn her til lands....de har ikke noe annet enn sånn isopor greie til litt større unger.... hehe dette er bra emne for skikkelig debatt her inne......hvem har kjøt taxi med ungen på fanget???????????...hohoho ....hadde tatt av da tenker jeg
Gjest Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Hovedregelen er at barn opp til 135cm høye skal sitte i bilseter som passer for dem. Disse linkene kan kanskje hjelpe.. http://www.dft.gov.uk/think/focusareas/children/childincar?page=Overview http://www.childcarseats.org.uk/law/index.htm#under3 Det er også flere firmaer i UK som tilbyr leie av bilseter for barn, men har ikke personlig erfaring med disse. God ferie
IgglePiggle Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Hei du!! Bor i England og kan love deg at reglene er der men det er ikke mange som foelger de opp.. Ganske saa vanlig aa kjoere m barn paa fanget her.. Og taxi med barnesete finnes ikke.. Alle de gangene jeg har spurt om det saa bare ler de hoyt.. Men det kan jo kanskje variere litt fra omraade til omraade da.. Det skader jo ikke aa spoerre, mn jeg ville ikke forventet det..
Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 hehehe ja det er sant det! Jeg ville absolutt ikke satset på at taxi firmaene har bilseter for barn... Det er altfor mange som kjører uten å forsvarlig sikre barn i bil her borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå