Gå til innhold

er så lei meg:(

Anbefalte innlegg

hei...håper noen vet litt om hven jeg kan kontakte...jeg er en jente fra lillehammer å jeg har en datter på 1 1/5 år.hennes far forlot meg da jeg ble gravid med henne...han takla ikke presset sa han:(.fikk ny kjæreste da hun var 2 mnder gammel å hun kaller han pappa å alt var bra helt til jeg ble gravid på nytt.min datters far fant ut at jeg var gravid å da fikk jeg brev ifra advokaten hans at det blir rettsak.han skal vist ha foreldreansvaret for jenta vår...har vært der en gangfør men da gikk det ikke hans vei.blir ny rettsak nå med ny advokat som jeg forsto det.vet ikke hvorfor,men han har bestandi vært sjallu etter at jeg fikk ny kjæreste...nå er jeg snart 5 mnd`er på vei å klarer ikke å glede meg:( tenker bare på at jeg MÅ i retten og alt styret som er rundt der...

er det farlig for barnet når det er så mye styr og jeg stresser og alt det der???

skulle ønske han kunne utsette rettsaken til barnet var født... noen som vet dette eller vet hvem jeg kan snakke med???

takk for svar.hilsen lillehammerjente 24år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138566035-er-s%C3%A5-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff. Høres ikke noe kjekt ut. Tror ikke det er optimalt for bebyen din at du er stresset og nedstemt, men på den andre siden - tenk alle de barna som blir født rundt omkring i verden og som det går aldeles ypperlig med selv om mødrene har mye stress i livene sine!

Kanskje du kan ta kontakt med familievernkontoret for en samtale? Vet ikke hvilke rettigheter du har når det gjelder å få utsatt en rettssak, men de som jobber på familievernkontorene skal i alle fall være gode å snakke med, samtidig som de vel skal kjenne reglene. Tror det er gratis å gå dit.

Familievernkontoret Lillehammer

Nymosvingen 2

2609 Lillehammer

Tlf: 61247640 Fax 61247641

E-post: mailto:[email protected]

Hvis datteren din er 1 1/2 år og ikke har kontakt med faren sin, så ville jeg ikke bekymret meg veldig for at rettsaken går hans vei! I alle fall ikke hvis det ikke er tungtveiende grunner for å ta henne vekk fra deg, som feks misbruk, vold, rus osv.

Som nevnt over ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret i kommunen for råd og støtte.

Har hørt at stress ikke skader barnet fysisk, men at det kan bli mer "stresset" som spedbarn dersom mor er i psykisk ubalanse gjennom svangerskapet. Om det stemmer vet jeg ikke.

Hvis du foreløpig bare har fått et brev fra en advokat, ville jeg foreløpig ikke bekymret meg så mye. Ting tar tid i rettssystemet, og det er tvilsomt om saken din kommer opp før etter at barnet er født uansett. Det kan vel dessuten hende at det hele er en "tom" trussel. En rettssak koster tross alt ganske mye penger, og er du sikker på at ekskjæresten din har råd til det? Hvis det faktisk blir sak må du jo selv skaffe deg en advokat, og da kan du jo snakke med vedkommende om det. Det er mulig å få utsettelse av en rettssak.

Stakkars deg, det må være tungt å ha en sånn sak hengende over deg nå. Du får prøve å tenke positivt og ta mest mulig vare på deg selv, lillejenta og babyen i magen!

Angående dine juridiske rettighter, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med JURK, juridisk rådgivning for kvinner. Det er kvinnelige jusstudenter fra Universitetet i Oslo som tilbyr tjenesten, og den er helt gratis.

http://www.jurk.no/no/front/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...