lizaloo Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hei. Dere som bruker mme, går det ann å lage ferdig en flaske med mme på forhånd og sette den i køleskapet og varme den i mikro? Og i tilfelle lager dere den på kaldt kokt vann da? Skal vekk noen timer og pappan e ei kløne på sånt:) Et annet spm Vi gir flaske ca 1 gang i døgnet, skal jeg da ha i malt som forebyggende eller er det bare ved treg mage? Det har hun ikke men er en del plaget med luft. Hjelper malt mot luft? Og i tilfelle ja, hvor mye i en flaske på ca100 ml? Håper noen kan svare meg:)
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 hei. jeg kan prøve å svare så godt som jeg kan..hehe...brukt flaske side snuppa var født. man skal vel helst ikke lage ferdige flasker sies det pga melkebakterier osv, skal være ferskest mulig. så jeg bruker ferdikokt vann, setter det i kjøleskapaet og tar den ut når det er mattid og setter den i mikroen, putter så pulveret oppi, som er ferdig målt da jeg har sånne melkepulverdispensere (fås kjøpt på babyshop ihvertfall) . kjempe enkelt syns vi da. usikker på om malt fungerer mot luft, vi brukte malt til snuppa en god stund, men har sluttet med det nå da hun har avføring 1-2 ganger i døgnet, har ikke hard mage. brukte da en teskje i annenhver flaske. lykke til:)
zombie2be Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 heisann! så deilig å komme seg ut litt da:) hva med å prøve dette? -kok opp det vannet du skal ha og hell på flasken, la det avkjøles og sett i kjøleskapet -mål opp mengde mme og sett i et beger e.l pappa varmer vannet i mikroen, blander i pulveret. rister og vips!! ammer du resten av døgnet, tror jeg ikke babyen får noe særlig hard mageav den ene mme flasken. ville venta med malt til evt, hard mage. tror ikke det hjelper mot luft, nei.. ikke for min sønn hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå