Gå til innhold

gulpe-tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei lita ei her på 2.5 mnd som gulper som en gudinne...

har gulpet i lang lang tid så er ikke et nytt problem,men begynner nå gi opp på at det bare skal gå over...

hun gulper, gulper og gulper...mens vi spiser kan vi gulpe ut puppen,mammas skjorte,bukse og alt tilbehør..prøver å ha rapepauser,men da gulper vi ut sofaen..og i tiden etter et måltid gulper vi enda meir..gulper innimellom helt fram til neste måltid...

og neida,det er ikke bare å ha en klut tilgjengelig..for gulpspruten står! vi kan gulpe laaangt bort...

får ikke skikkelig til å rape...så er av og til litt plaget med luft,men det er heller sjeldent..stort sett bare i godt humør..spesielt rundt gulpetider..smiler ungen for mye er det bare å være forberedt..da kommer det noe stort noe snart...

hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt gulper mye han er 3mnd

jeg har alltid håndkle tilegg til guple klut har gitt opp å ha han på skuldra for å rape legger et hånkle på bordet eller gulvet etter han er spist ferdig og leger han på magen på det så gulper han to tre ganger kansje en rap. kan gulpe sener å men som regel mye minder mengder

Skrevet

der må jo være nooe man kan gjøre for å forhindre all gulpingen??

føler egentlig at det budre holde å produsere melk til ungen..ikke produsere melk til både ungen.møblene,klærne,butikkgulvene og eventuelle uheldige som er i nærheten??

Skrevet

ikke som jeg har funnet ut jeg har bare en mat glad gutt som ikke vet når det er fult vil ha mest mulig

Skrevet

hehe.. :)

tanken har slått meg...

men hvordan går han opp i vekt da??

her går vi fortsatt "godtatt" opp i vekt,men er under snittet iforhold til hva hun burde legge på seg...

Skrevet

han har hatt bra vekt oppgang er blitt en liten klomp

han var 3170g ved fødsel og 4840g ved 6uker og 6140g ved 3mnd var 50cm og var 59cm på 3mnd kontroll

Skrevet

da har han jo gådd bra opp i vekt fordetom..

iløpet av de tre siste ukene har jenta mi lagt på seg 105 g i uken sjennomsnittlig. de sier at de "skal" legge på seg 120-250g pr uke...

okey,så ligger vi ikke såå langt unna minimumen,men alikavel..

spurte legen om det sist vi var der,men hun var ikke bekymret. vi lå under snittet i vekt og slikt,men det var forsatt ikke urovekkende sa hun bare...men om ungen legger på seg for lite pga gulpingen vil det jo til slutt bli urovekkende..og vil jo helst få forandring FØR det blir urovevkkende...

skal sies at hun legen vi va hos var tydelig nyutdannet,veldig barnsyk og virket egentlig ikke som at hun var helt sikker på hva hun gjorde... :-D

Skrevet

jeg er ikke så mye tillenger å "skjemavelde" på barnekontrollen har en utdatert helsesøster.(mye diskusjoner om minste jenta som var prematur) noen må ligger under og noen over for å få til "normalen" sin ,men så lenge hu går opp i vekt å er fornøyd du vill jo merke om hu er sulten,sån hvis det er en grund til så er sån refluleks( er ikke stø i stavemåten) kansje vert å vurdere.

Skrevet

nei nei nei...noen diagnose skal vi ikke gi ho..hehe..

ho går jo opp i vekt og er jo glad og fornøyd...

hadde bare et håp om at noen kunne noen trylleord som ville hjelpe...

er jo litt slitsomt for alle parter..lukter surt og er konstnat våte og slikt...ja...menmen..må vel bare fortsette på samme viset da...;-S

Skrevet

Drikker du kaffe? Min reagerer eksttremt på det hvertfall! da gulper ham myyyyye mer enn ellers (mye til vanlig og, men da er det type fullt skift på både mor og barn+full vask av møbler og gulv.)

Skrevet

Hm..jeg trodde min gulpet masse.. men for å være ærlig synes jeg dette hørtes litt ekstremt ut.. uten at jeg har veldig peiling da!! Jeg ville nok undersøkt litt til hvis jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...