bimbim Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Kommer ikke lengre og det er like før han er her. Noen som kan komme med fornuftige innspill, evt. et spark bak!?
prebs Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Kanskje du "ser" det når han kommer? Prøv å slappe av... : ) Ellers tror jeg at jeg hadde gått for Per - det er et koselig navn som fint kan brukes mer nå: -)
Nurkfrid Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Fins sikkert gode argumenter for begge to, og til slutt er det jo en smaksak. Men ett argument ihvertfall: verden blir mindre og mindre, og det blir mer og mer vanlig å studere/ jobbe i utlandet. Skulle poden deres velge et engelsktalende land, er Jo lettere en Per. På engelsk blir Per '"pære", på fransk blir det "far", osv. Men det kan jo like godt være eksotisk å hete Per fra Norge. (Peer Gynt er jo kjent verden rundt.) Men jeg syns vel kanskje det blir litt søkt å bruke dette som et argument, hvis dere ikke allerede er i en situasjon der dere tilbringer mye tid utenlands, eller har engelsktalende i den nærmeste familien. Det er nok bare dere som kan avgjøre hvilket dere liker best til slutt, men hvis du gjerne vil ha smaksinnspill, liker jeg lyden av Jo best...
Gjest Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Fine navn, begge to. Hvis det kan være til hjelp: Jeg ser for meg at Jo er lys og Per er mørk.
bimbim Skrevet 29. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2008 Tusen takk for at dere gidder svare! Kjenner panikken bre seg, har dårlig erfaring fra forrige runde med navnevalg. Storesøster var navneløs i tre mndr. Den gang trodde jeg at navnet skulle komme "dettende" i det øyeblikket vi så ungen. Den gang ei. Har mer tro på at ungen "blir" det navnet vi velger. Har ikke ambisjoner om navn som går bra også i utlandet. Ungen blir nesten garantert mørk med tiden. Per finnes i slekta fra før, og jeg har eg. IKKE lyst til noe som kan oppfattes som oppkalling. Jo er LITT sært og jeg er redd for mobbing. Hmmm... vanskelig. Flere som vil kommentere?
grace&hope Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Må det være Jo eller Per? Vet ikke hva jeg liker best... Holder en knapp på Jo. Hva heter storesøster? Hva med; Peder Peter Edvard Oskar Simon Johan ????
bimbim Skrevet 29. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2008 Storesøster heter Ida. Tja, vi har etter hvert kommet frem til disse to alternativene. Å utvide listen vil nesten være å ta et skritt tilbake...
monca*84*j12 Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Hva med Jesper? blir jo nesten og sette sammen navnene.. hehe.. Lykke til=)
Gjest Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Enig i dette med at Jo fungerer best utenlands. Per blir "pear" (pære, engelsk) og "pere" (far, fransk). Ida og Jo :-) Synes
hannetroll Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Veldig fine navn begge deler - skjønner godt at det er vanskelig å velge! Ditt eget argument om å unngå oppkallling kan jo være noe å lene seg mot? Tror uansett ikke du skal være redd for at han blir mobbet dersom dere velger Jo! Unger får laaangt mer merksnodige navn enn Jo for tida ;-) Må bare føye til at alle jeg kjenner som heter Per eller Jo er flotte fyrer!
sonne Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 Ikke helt min smak uansett, men synes Per passer best til Ida
bimbim Skrevet 1. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk for at folk gidder å svare.... og så dytter jeg litt ;-)
Nurkfrid Skrevet 1. september 2008 #14 Skrevet 1. september 2008 Kjenner en skjønn liten gutt som heter Jo. Det har adri vært noe mobbing for hans del. Og jeg er enig med den som sa at unger får langt "særere" navn enn Jo om dagen. Det virker som om veldig mange er opptatt av at ungen skal ha et særegent navn. Innen denne generasjonen begynner på skolen, vil det det ikke finnes en Kristfoffer, Trond eller Erik i mils omkrets. Alle kommer til å hete Leander, Olai, Embrik, Lage, Lyder og Gustav, hvis man skal dømme utifra denne nettsiden.
Vannmann35 Skrevet 1. september 2008 #15 Skrevet 1. september 2008 Stemmer for Jo, et koselig navn :-) Per synes jeg blir litt puslete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå