Marisola Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hei. Fikk beskjed fra helsesøster at en baby normalt skulle være blid og fornøyd når mat og søvn behovet var dekket. (samt bleie) Dersom han sutret og "klaget" eller var irritert, var det noe som var galt. Jeg blir veldig bekymret ettersom min baby sutrer og klager voldsomt til tider. Han blir veldig irritabel dersom ting blir tatt fra ham, eller at han mister noe. Han skriker også høyt, hyler, og sutrer over små ting. (maten kommer ikke fort nok, lei av å ligge på gulvet, når han våkner, ikke får noe til, m.m) Burde jeg undersøkt ham hos lege som helsesøster foreslår, eller... ? Jeg trodde at dette var vanlig,, hvordan dere har det, som har babyer på omkring samme alder. Han er 10 mnd. Vær så snill og svar..
November_rain Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg har også en som til tider kan være veldig sutrete. Ser på dette som helt normalt. Det er jo ikke alltid så enkelt å skjønne hva disse små vil da, og her er det både sutring, klaging og hyling innimellom når han syns vi er for treige eller ting går han litt imot. Nå er han jo blid og fornøyd mesteparten av dagen da. Vår er også snart 10 mnd.
aragon Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Det er nok helt normalt med litt sutring og klaging til tider. Gutten vår på 8,5mnd sutrer når jeg går vekkfra han, når han vil noe spesielt el. blir sinna. De utvikler mer og mer personlighet nå og blir mer bestemt. Husk at sutring og klaging er deres eneste måte å uttrykke seg på! Men hvis han gråter og klager samenhengende i lange perioder ville jeg kanskje tatt en tur til kiropraktor evnt..for å se omdet kan være noen låsninger i ryggsøyla.
Kjukka Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Sånn er jenta mi også. Blir irritert når maten ikke kommer fort nok, når hun ikke får lov til å leke med tørkerullene, eller i kattesanden, eller med kattematen, eller når hun ikke klarer å reise seg opp på stuebordet. Hun blir av og til bare irritert, men av og til kjempesint... Nå står hun foran tv`en og flirer av Dronning Sonja. Haha...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Synes gutten din høres høyst normal ut.. Tror jeg ikke du skal bekymre deg noe for. Gutten din er i en slik alder hvor det er vanskelig å få uttrykt seg, ikke så lett å forstå hverandre. Svært vanlig at de er slik i den alderen. De blir oftest mer fornøyde etterhvert som de lærer å gå, får til å snakke litt å slik. Da kan de bedre gjøre seg forstått. Hvis han skikkelig skriker hele tiden ville jeg undersøkt han videre men hvis det er mere sutring å klaging så tror jeg ikke det er noe galt med han nei. Eneste hs nevnte for meg var at det var greit hvis de klarte å våkne uten å skrike. Snuppa mi ligger å gurgler å prater når hun våkner. Men noen våkner kanskje med å skrike, der er de vel veldig forskjellige. Snuppa mi kan klage en del til tider å. Hun er 7 mnd. Hun eier virkelig ikke tålmodighet så når hun må vente på noe, sitte i ro lenge i bilen så blir det sutring å klaging ja. Samme når hun ikke får rive med alt på bordet, ikke får sutte på vaskekluet hun har brukt i rompa, må vente på maten, blir tatt fra ting, ikke får tak i ting osv.. Dette er jo selvølgelig helt normalt. Prøv så godt du kan å forstå gutten din, å gjør det lett for han å forstå deg. Jeg merker på snuppa her at hun kjeder seg fort nå, å da blir det sutring å klaging. Jeg må liksom finne på mere med henne nå, vi er en del ute, har begynt i åpen bhg, kjøpt babydisse, ja prøv å finne på alt mulig. Kanskje han trenger å aktiviseres litt mere...
RødRev Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Hehe, kjenner meg litt igjen her ja.. Gutten min er veldig mye blid og glad, men kan bli rasende dersom jeg må ta fra han noe, griner når han er trøtt og lei osv.. Det er en del av alderen å ha sterk vilje og ønske å påvirke omgivelsene sine, tror jeg. Jeg er glad for at han viser personligheten sin. Men selvsagt, dersom du selv synes det virker som unormalt mye sutring, kan du jo ta gutten din til lege. Men barn har jo så forskjellig lynne også da! Synes disse helsesøstrene sier litt rare ting av og til, forresten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå