Gå til innhold

Kjære tvillingmammaer, kan dere gi meg noen tips til ting / utstyr vi bare må ha?

elize m/3 prinsesser & 1 prins

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har tvillinger som nå er 15 mnd. Kan nå tipse deg om div ting vi hadde til våre to små. Vårt vognvalg falt på Teutonia Team s4 med softbagger. Veldig god vogn når tvillingene var nyfødt, men veldig tung og stor senere. Anbefaler deg heller TFK eller OTH. Ser de fleste tvillingforeldre har dem.Senere kjøpte vi GT Swing Safari. Veldig fornøyd med den. Tar liten plass i bilen Vippestoler MÅ dere ha. De er bare så praktiske. De spiste i den og sov i den til og begynne med. To stk lekegrinder er også kjekt etterhvert. En blir for liten til to små.Kjekt hvis du skal gjøre noen småting eller må en tur på toalettet:))) Vi har Subaru Legacy stasjonsvogn. Veldig fin bil med stor plass, men kanskje ikke for dere som er en storfamilie. Kan ikke anbefale deg noen bil. Bilstolene vi valgte ble Besafe Izi Sleep. De kom godt ut i tester også gikk det an å legge dem helt ned i sovestilling. Lurt å legge tvillingene i egen seng rundt 3mnd alder. De vekker lett hverandre hvis de ligger lenge sammen. Til å begynne med kan de godt ligge i samme seng. Få inn gode rutiner veldig tidlig. Da unngår dere mange våkennetter. Håper dette hjalp deg litt i planleggingen til deres to små kommer.

Lykke til videre. Dere har mye å glede dere til.

Fortsetter under...

Hei. Har tvillingjenter på 6 mnd. Jeg kunne ikke klart meg uten basene til bilstolene. Det ble i dyreste laget, men det er et kjøp vi ikke angrer på! Kjøpte også stort stellebord med plass til begge ungan(Jysk). Dette syntes jeg var praktisk når de var mindre. Vippestoler er også fantastisk å ha, kjempegreit å putte ungene oppi når de skal ha flaske samtidig, da klarer man seg alene. Jeg kjøpte brukt ei Emmaljungavogn, men denne ble i tyngste laget for å ta inn og ut av bilen. Var da på Reflex eller Exit, husker ikke helt. Der kjøpte vi ei trehjulstrille som ligner på GT. Denne kostet kun kr 1600,-. Det som er så bra med denne er at det er skillevegg mellom ungene, da forstyrrer de ikke hverandre. Vogna kan legges helt flatt når de sover.

Når man ikke har baser til den minste bilstolen må man bruke bilbeltet til å feste stolen. Dette går helt fint til en baby, men når man har to er det lurt å ha det lettvint. Basene blir festet i bilen (med beltet). Når du da skal ha stolene inn og ut, klikker du de kjapt på plass. Fort og greit! Basene står festet i bilen hele tiden. Har kjørt biler hvor jeg har brukt beltet, det tar lang tid og er ikke å anbefale i en ellers travel hverdag.

Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe elektriske vippestoler! Barna elsker dem, roer seg ned og slapper av med vibreringen. Når man har 2 er all pause deilig! Fischerprice har mange typer, vi har en som heter rainforest.

• 2 uker senere...

Heisann jenter

Jeg har tvillingjenter på 6 mnd nå (3mnd korr) og kan nevne mine topp tre av de tingene vi ikke kunne ha levd uten. ( foruten de heeelt basis tingene da;)

- BABY BJØRN VIPPESTOL!!!!!! Kan ikke få sagt nok god ord om denne, ungene klarer å vippe selv, den legges flat og veier nesten ingenting. Veldig enkel å ta med seg bort på besøk, og tro meg - den vil du ha med!!!

- Mikrosterilisator for flasker... priset været denne oppfinnelsen! Kokte flasker i noen dager, men brant meg hele tiden. Dessuten gjør det seg jo selv:) Vi har Dr.Brown flasker/wide neck og de passer fint i en Medela sterilisator. Bare ta ut topp avd.

-Skip Hop Double Dash Duo Stellebag- helt nydelig med stor plass. Har fått mye skryt for den, og litt "misunnelse" fra andre tvillingmødre som ikke har den..Og at den kan henges på vogna gjør den så enkel å dra med seg. Har faktskt 16 rom!!!

Kan nevne i tillegg at våres sov i samme seng frem til nå.( 6mnd/3 mnd korr) En vanlig sprinkel seng. Har hørt at tvilling vugger kan bli fort små..

Vi har Team Alu S 4 fra Teutonia,. Ja, den er tung, men det er en vane å plukke den fra hverandre å putte den i bilen . Men deilig å kunne ha ungene mot meg så lenge jeg ønsker!

Bilen er en Passat, bra nok med plass i den! Har Acta Graco stoler med base.

Her i huset har vi ikke kjøpt voksi poser/Odenwalder - da vi valgte å investere i annet dyre ting ( stelleveske/vippestoler), men jeg har kjøpt noen suverene poser ifra Going.no. Koster bare 500kr, og med ett lammeskinn inni den, blir det godt og glo varmt. De er vann/vind tette, tjukk foret, med fleece trekk inni. Fått mye skryt for de også.

Ellers ønsker jeg dere lykke til! Det blir hektisk, men mye kos også!

Kan nevne at det er mye råd å finne inne på Dobbel Glede forumet også.

Klem klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...