Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle småbarnsforeldrene her inne er vel langt nede i senga på denne tiden..?

Jeg trak ei tann i går, og det verker skikkelig! Har tatt parcet 500mg (den vanlige iallefall) tre ganger i døgnet, en tablett. Merker kanksje litt letting av smerten, men varer toppen tre timer. Er så utrolig forsiktig med sånn når jeg ammer. Men på pakka står det 1-2 tabletter 3 ganger daglig. Jeg har bare tatt en. Er det ok å ta to, eler kan det bli for mye og påvirke lille bebis..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å ta 2 paracet om gangen, uten at det virker negativt på babyen din :)

Stakkars deg, ikke noe godt å ha vondt etter å ha trukket tanna =/

Håper det roer seg snart.

Skrevet

paracet er ikke farlig å ta under svangerskap ell- amming

Skrevet

Takk for svar! Får håpe det hjelper litt mer, da. Dårlig timing, nå som Ibux er fy fy (iallefall det jeg har hørt) :o)

Skrevet

Jasså?

Dette står om Ibux i Felleskatalogen:

Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

http://felleskatalogen.no/

Skrevet

Hei,

Jeg tok planlagt ks og fikk (på lik linje med alle andre etter snitt) smertestillende (dvs mens du ammer). Etter ca 2 uker fikk jeg kjempe vondt i såret og fikk begynne med 2x500 gr paracet 4 ggr daglig (maxdose). I tillegg åt jeg paragin forte. Dette var i ca 1-2 uker.

Snakket mye med legen på Riksen ang amming og smertestillende og hun inntyget att det ikke var noen som helst fare. Dette da det ikke er snakk om at spise smertestillende over lang tid.

Så, ta en ibux du også så slipper du ha vondt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...