Gå til innhold

Symfyse mål/ Mage

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag,egentlig ett positivt besøk.. mennnnn

Er 24 i dag(i går) og fikk sf- mål på 24 cm, dvs helt i grenseland til for "mye". Men det jeg reager på er at alle skal kommentere hvor liten mage jeg har.. Jeg synes selv den er ganske stor, den kommer lengre frem enn brystene mine som er c-cup. Jeg er selv ca 170 høy og veide 60 kg nå..(gått opp 2kg bare) Er jeg helt unormal eller er det bare folk som ikke vet hvordan man ser ut når man er 5 1/2 mnd på vei..

Blir alltid så skuffet og lei meg når noen sier at magen min er liten.. Når den rommer ett fint lite vesen på 30 cm nå =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138564378-symfyse-m%C3%A5l-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var også hos lege til kontroll i går. uke 24 i dag, mål: 21cm. Det ligger midt på normalen.. Veldig mange som sier jeg har liten mage også, men jeg må innrømme at jeg egentlig bare syns det er greitt.. den blir tidsnok stor!! Jeg har lagt på meg litt over 6kg så langt.. (startet på 57kg/166cm) Vi er jo alle veldig forskjellige! Siden du er ganske så slank i utgangspunktet vil inntrykket være litt annerledes kanskje,? magen ser kanskje litt "liten og søt ut"..selv om vi opplever å ha fått en "stor mage" - sånn er det ihvertfall med meg. Men babyen vokser jo og har det fint, og magen kommer garantert etter hvert:)

ellers som trøst: liten mage= mindre strekkmerker og lettere for huden å trekke seg sammen etterpå??

Lykke til videre,

folk kommenterer hvordan man ser ut uansett om magen er stor eller liten. en kunde på jobb sa til meg at jeg måtta da minst ha to fordi magen var så veeeldig stor, men på 24ukers kontroll så målte legen sf-mål til å være midt på normallinja. jeg er drittlei av damefolk som ikke kan la være å kommentere hvordan kroppen MIN ser ut.

jeg var hos legen på mandag da var jeg 25 + 3 uker og symfyse målet var 26 cm. som er på øvre del av det som er normalt men sånn har jeg vært i hele svangerskapet. irriternde at folk skal komentere hvor stor eller liten mage man har. for det har ingenting med hvor stor babyen har. Når jeg fikk datteren min for 2 og halvt år siden var jeg kjempe stor, men fikk en normalt stort baby på 3535 gr. og 48 cm, jeg trodde jeg kom til å få en som var over 4 kilo. alle er forskjellig bygd noen mager vokser utover mens andre gjør det ikke.

Da jeg var hos jordmor sist var jeg 23 uker og da målte jeg 24cm. skal dit igjen på tirsdag, så da får vi se fremgangen, eg sikker på at den er vokst masse :P heheh har ligget øverst i sjiktet på kurven hele veien, samtidig som jeg kun har lagt på meg 2 kg. var normalvektig og 162 cm før graviditet. Får høre et først nå kommer magen skikkeli frem, og at jeg er liten i forhold til hvor langt jeg er kommet (nå 26 uker).

Magen min vokste oppover istede for utover, (merkelig siden jeg er ganske lav) men siden jeg sakte men sikkert nå får bittelitt vekt på, så bekymrer jordmor seg ikke :)

alle er forskjellig!

Håper bare ikke jeg fyker opp i vekt di siste månedene....

Annonse

Som fleire skriv...ingen ting å bry seg med. Har fått div. tilbakemeldingar sjølv, men prøver å la det prella av...magen var midt på treet på kontrollen hos jordmor i veke 24 (er no fullgått 26). Håpar ikkje magen veks for fort...då det blir både lettare strekkmerker, magemusklane vil få svært stor belastning/bli tøyd svært fort...m.m. Magen blir nok stor nok likevel. Sett ovanfrå (slik me gravide ser den) ser den større ut enn om me ser oss i speilet...slik andre ser oss.

og ja...det er nok mange som ikkje veit kor stor ein "vanleg" mage ser ut dette 5 1/2 mnd. Dette er jo også avhengig av om det er nr 1 eller om ein har fleire frå før...også kroppsstørrelse (høgde, rygglengde) spelar inn, samt arv...

Det meste er nok normalt i så måte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...