Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på nesten 3 1/2 mnd. Han sover kjempebra (når han først sovner) om natten og om dagen, og sånn sett er det ikke noe problem. Men i det siste så har han kun sovnet ved pupp, kjøre bil eller i mai taien. Han er en utrulig aktiv gutt skal bare opp å se hele tiden, ikke snakk om å ligge i ro å hvile eller kose på fanget. Så når jeg prøver å legge han ned for å sove så skriker han bare fordi han blir lakt ned. Har tidligere vugget i sovn med leandervugga, men nå hyler han så fort hodet kommer ned på madrassen... og skiker helt til jeg tar han opp selv om jeg bysser, synger osv... samme hvis jeg legger meg sammen med han i senga, så går det kort tid før klaginga begyynner.

Har prøvd i en og en halv time ikvell for å få han til å sove ved å først gi pupp, så ligge ved siden av, bysset på fanget, syngt, lakt han på magen, vugget i senga osv..................

Tilslutt så ville han ha puppen og sovnet til den..

men kan jo ikke gi han puppen hver gang han skal sove ?

what to do ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje finner du noen tips her:

www.sovlillebaby.com

=)

Skrevet

Jeg ammet han i senk i mange måneder;) Måtte ta et oppgjør med det til slutt da, og da tok det en ukes tid før han sovnet av seg selv i senga si - da var han 8,5 måned gammel. Jeg synes det var helt ok slik, men man blir jo litt bundet da, hvis han må ammes til han sovner. Jeg synes ikke det var noe problem, og etterhvert kunne pappaen bysse han i søvn i stedet for at jeg ammet han.

Men altså, det kan jo gi dem uvaner etterhvert, slik min fikk - men når det var rettet opp i løpet av en ukes tid så synes jeg ikke det var så ille.

Men, sikkert mange meninger om dette, og det kommer jo an på hva du synes er ok også.

Skrevet

ja, tenker som deg at det er greit å amme i søvn så lenge han sovner.. men sånn som ikveld så sovnet han ikke til puppen pga at han måtte rape , og da ble det så forstyrret at han ikke sovnet inn..

og da kan jeg jo ikke vente med å legge han i 2 timer til han skal ha mat igjen ;P hehe

Og ikke alltid på dagen at han er trøtt når jeg ammer osv..

så det hadde absolutt vært praktisk å få han til å sovne av andre ting også enn bare pupp. Men leste en plass at søvn blir mer kontrollert etter 6 mnd.

takk for innspill=)

Skrevet

ja, tenker som deg at det er greit å amme i søvn så lenge han sovner.. men sånn som ikveld så sovnet han ikke til puppen pga at han måtte rape , og da ble det så forstyrret at han ikke sovnet inn..

og da kan jeg jo ikke vente med å legge han i 2 timer til han skal ha mat igjen ;P hehe

så det hadde absolutt vært praktisk å få han til å sovne av andre ting også enn bare pupp. Men leste en plass at søvn blir mer kontrollert etter 6 mnd.

takk for innspill=)

Skrevet

Ja, hehe, etter sånne forstyrrelser ammet jeg litt til, selv om han ikke var sulten hadde han stort sett plass til litt til;)

Ellers er det vel noen som forsøker å få dem til å sovne selv, at de skal ligge våkne i sin egen seng til de sover. Uten skrikekur altså, han er jo så liten. Men er skrevet masse om det. Var noe sånt vi gjorde til slutt, når vi ordnet opp i mini sine søvnvaner, men han var jo så stor da.

Skrevet

takk for innspill=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...