Gå til innhold

trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Julie? jeg vet det er ett vanlig navn nå, men bortsett fra det, er det ett fint navn?

Celine er jo også ett ganske vanlig navn, så de ligger vel i samme sjanger nå, har en datter fra før som heter Celine.

Julie er etter min tip oldemor...

hva syns dere?

også angrer jeg så masse på at jeg ikke har mellom navn på Celine for da kunne jeg hatt det på begge :) ????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563103-trenger-litt-hjelp-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Julie er oppbrukt og vel så det. Det er i alle fall min mening. Et navn som har ligget på topplisten så mange år ville jeg styrt unna, i og med at disse små Julie'ne rundt omkring snart blir eldre, og da vil det kry av Julie'r rundt om på arbeidsplasser, skoler, barnehager o.l. Et pent navn, men jeg synes det er utrolig kjedelig pga nevnte grunner.

2) Celine er kanskje vanlig, men på langt nær så vanlig som Julie.

Det er 2303 kvinner som har Celine som første fornavn.

Det er 10169 kvinner som har Julie som første fornavn + (DET MEST BRUKTE jentenavn i Norge i 2001, nr.4 i 2004 og 2006) - hentet fra

http://www.dinbaby.com/felles/navneguiden/jentenavn?s=f&n=Julie.

Du må ikke ha bare ett navn på neste siden du ikke har det på Celine, kan evt. ha et litt kortere fornavn. Evt. bare gi Celine et mellomnavn i bursdagsgave om hun ikke er så stor - det gjorde vi med lillejenta vår til 1 - årsdagen :)

Hva med andre varianter av Julie som;-

Julia, Juliette, Juliane, Julianna, Julienne?

Ellers synes jeg Emilie (kanskje vel så poppis som Julie, da men), Natalie, Malin, Sofia og Mathea er nydelige navn til Celine.

Julie er rett og slett vakkert! :-) Jeg har skjønt at det visstnok er et poppisnavn, men jeg ser heller på det som et mer tidløst navn. Det er stødig og tradisjonelt. Synes også det passer ganske bra til Celine, selv om jeg ser på Celine som mer moderne enn Julie. De er begge lette, passe søte og pene navn. :-)

Du trenger jo ikke nødvendigvis og la være og gi nummer to et mellomnavn selv om storesøster ikke har det, men personlig så synes jeg at navn på søsken godt kan matche litt både i stil og lengde, litt sånn pluss minus. Men det var jo et godt forslag over her og gi eldstejenta et mellomnavn i bursdagsgave eller noe sånt. :-)

Julie er og blir nydelig - kunne brukt det selv!

Passer med Celine.

For øvrig tenker jeg at du godt kan ha et mellomnavn til Julie selv om ikke Celine har det. Men - som jeg alltid synes - så står Julie best alene.

Koselig med oppkalling, forresten!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...