Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt merkelig spørsmål, kanskje, men mini har begynt å prøve seg på krabbing og jeg vet ikke helt om jeg skal godkjenne forsøkene hans. Han tok seks "skritt" med hender og føtter idag, men ikke i helt riktig rekkefølge. Bena drar han dessuten bortover (men ett og ett), han løfter de ikke.

Han hopper forresten mye med bena samlet (har ikke helt fått kontrollen på det der med ett og ett ben) og idag tok han skikkelig sats slik at han føk fremover og landet med ansiktet først. Stakkar liten, er ikke lett dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, må le litt da... Er så artig å følge med når de holder på slik.

Gutten vår er likedan.

Har stått på alle fire i 1 1/2 mnd nå, står og gynger. Hopper fremover med bena, og flytter hendene et par "skritt". Noen ganger står han på push-up-stilling også, bare hendene og tærne som er i bakken... Hehe.

Han kryper hvis en leke ligger ganske nærme, men flytter jeg den legger han seg ned og åler. Så jeg tror ikke han har så stor hast med å krype, for han komemr jo seg frem dit han vil.

Men over til spm... Krype vil jeg vel si at de gjør når de kan forflytte seg noen meter fremover med hender og knær... Eller?

Skrevet

Ja, det er morsomt å se hvordan de vokser til. Mini står i push-up-stilling her også, noen ganger med kroppen rett som en planke, andre ganger som i en omvendt v. Blir litt imponert over hva den lille kroppen får til.

Så tilbake til definisjonen på kryping. Er enig i at de må komme seg noen meter fremover før man kan si at de kryper, men jeg lurer på hvilken dato jeg skal sette i babyboken. Når han kryper flere meter innbiller jeg meg at han har behersket teknikken en stund, men samtidig så er det jo ingen vits å jukse på datoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...