Gå til innhold

KETOLYSEGJENGEN! Ny tråd. Den andre ble så lang.. :o)


Renate77 ♥med gutt og jente♥

Anbefalte innlegg

Jeg driver og ser innpå her flere ganger for dagen og blir like skuffet hver gang fordi ingen skriver. Hehe... Plutselig slo det meg at jeg kanskje kan være litt mer aktiv selv! *klasker neven i pannen*

 

Jeg har gått på ketolysekuren siden 18.08. En og en halv uke. Gikk ned 3,5 kg første uken og er fornøyd med det. Har testet med stix siden jeg fikk pakken i posten for en uke siden og har hele tiden fått utslag. De to siste dagene har det så vidt vært farge på stixen uten at jeg kan skjønne hva jeg har gjort galt.

Altså, fargen har vært lysere rosa enn 5%. Nesten helt hvit. Grrrr... Er litt sur for det, kan man si. Skal teste igjen litt seinere. Er det lurt å teste rett etter et måltid eller en stund etter? Eller har det ikke noe å si?

 

Jeg har boken, men har ikke lest så mye i den, må jeg innrømme.

 

Hvordan er det med dere? Gått ned mye? HVor lenge har dere holdt på?

 

Hva spiser dere til middag om dagene? Jeg synes det er så vanskelig å finne tilbehør.. Spiser mye blomkål og brokkoli. Og salat.

 

Noen gode tips til hva man kan lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! så kjekt at noe gidder skrive her:) her går det egentlig greit, men jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ta en "sprekk" i helga, eller prøve å holde ketosen på kur.. ser litt svart på det... å ha med kjedelig mat i veska i 3 dager mens alle andre spiser god mat i dyreparken og rundt i byen. æsj. kjenner jeg har lyst å sprekke, men har ikke lyst å få alle kiloene tilbake , + ubehaget ved å gå inn i ketose igjen.. sukk..

 

er ikke barebare dette her.. ikke alle jeg reise med som har helt "forståelse" for denne kuren heller... de tror det bare er å ta vell brød, potet og ris liksom, så er det greit.. forstår ikke greia.. så føler meg vanskelig når alle må ta hensyn.. men, uff.. HJEELP..hehe reiser i morgen tidlig.. så må evt planlegge litt..

 

jeg er drittlei enkelte ting, brokkoli feks. fått filla på noe nytt.. avokado med reker i majones oppi..nammmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er merkelig hvor lite forståelse man møter for denne kuren. En kollega av meg hadde tenkt å "felle" meg, så hun spurte legen sin om hva hun syntes om denne kuren. At det umulig kunne være bra med masse egg, fett osv. Men hun kom på jobb med halen mellom beina, for legen hadde sagt at det var mange som hadde gått ned mye med denne kuren og så lenge man var frisk var det bare å kjøre på. Hehe... Legen hadde til og med forklart hvordan dette med masse fett fungerer. Jeg flirte litt da :o)

 

Er ikke lett når man skal dra på tur, nei. Jeg tror jeg ville enten prøvd å holde meg til kuren, eller sprekke bare en av dagene. Kan jo være godt med en sprekk hvis du er drittlei. Men kjipt hvis du går opp i vekt igjen da.. Da har du spist mye brokkoli til ingen nytte... :oD

 

Leste et sitat på lavkarbo.no:

"Ingenting smaker så godt som tynn føles."

 

Synes det er jævlig godt sagt :o)

 

Du får nå ha god tur, ihvertfall. Jeg skal på hyttetur med svigers i helgen. Har forklart hva jeg spiser og ikke spiser, så den er grei. Har heldigvis klart å få mannen med på kuren også, og det gjør ting mye lettere!

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det sitatet er så vanvittig bra!! stikker langt inni meg, for det stemmer jo! men at det allikevel skal være så vanskelig..

 

nå har jeg bestemt meg for å spise normalt i helga, og ta det som det kommer etterpå...håper det går ok. jeg orker ikke "ødelegge " hele helga, som jeg har gledet meg til i hele sommer. jeg VIL at dette skal bli en koooosehelg, og jeg orker ikke gå å tenke og regne i hodet mitt dagen lang..

 

denne gangen spekker jeg ikke fordi jeg VIL ha sånn mat faktisk, jeg sprekker(mener jeg) så å si kun alene fordi jeg vil slippe å tenke mat, regne og stresse med å finne et sted som har passende meny. hadde man hatt GODE ketolysevennlige ferdig/restaurantvennlige plasser overalt, hadde jeg med glede følgt kuren. men jeg orker ikke legge demper på denne helga.. jeg skal koooose meg med min lille familie og hele svigers-slekta..hehe..:) får legge referat her på søndag/mandag.. spendt på veiedag på tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kose deg du,det er eg enig med deg i. Men vær litt forsiktig, eg har ei venninne som vart så dårlig når ho hadde ete for masse karber i ein barnedåp.Skikkelig dårlig vart ho, så etter det var ho forsiktig når ho gjekk på ketolyse.Og det går jo an å ete litt meir av det som du veit du kan ete på ketolyse, og ete litt mindre av dette andre, og gjerne la være det som er mest i. Ville berre sei dette til deg, så du ikkje får ei skikkelig trasig helg istadenfor. Kose deg, så får me få høyre korleis helga gjekk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på at måten du kommer til å føle deg på mens du "sprekker" er verdt det.

 

Jeg har hatt 2 uker ferie nå og har følt meg helt jævlig med alle karbohydraten i kropen. Så mye vann at kroppen har verket værre en når jeg var 9 mnd gravid, vondt i ledd, kviser, vondt i hodet, utstabilt humør osv. Nej, det var jo såklart godt med loff men ikke så godt. Dessuten var det et herk å måtte gå på vekta selvom skaden "bare" var 2.1 kg og mye av det er vel vann og karbolagre.

 

Ang. at stixen er lys rosa. Det spiller ingen rolle for fettforbrenningen hvordan farge stixen har. Det er ikke bedre å være mørk lille enn lys lilla feks. Så lenge du får utslag så er du i ketose og har effektiv fettforbrenning. :D

 

I dag har jeg spist

 

frokost: kakao av fløte og kakao

lunch: bittelitt tomatsuppe men den var vond rett og slett, og en bit stekt laks.

middag: grillet kylling med salat og enda en kopp kakao.

 

Jeg har funnet ut at lavkarbo ikke er noe jeg gjør for å slanke meg, men noe jeg gjør for at kroppen min trives bedre på lavkarbo med høyt inntak av dyrefett/melkefett fra smør osv. (ikke melk!!) Jeg fungerer bedre, er gladere, lettere til sinns, mer fornøyd med meg selv, har bedre hud, mindre cellulitter og som en bonus på det hele så forsvinner kiloene! Så, ketolyse er kuren..lavkarbo er målet for resten av livet. DET er greit å skeie ut en gang i blant, men som jeg sa her oppe.. det var "nesten" ikke verdt det.. iallefall ikke å holde på i 2 uker selv i ferietiden. Synes heller ikke det er vanskelig å spise lavkarbo ute. Det er jo bare å be om ekstra grønnsaker i stedenfor poteter/Fries osv. Det er jo greit å kjøre generell lavkarbo når man først skal skeie ut og ikke dytte i seg flust av kjappe karber. Uansett så håper jeg at du føler at det var verdt det om du velger å skeie helt ut, og at du fort finner tilbake til ketolyse. Og at du kanskje også oppdager at kroppen din ikke har det bedre med mel, sukker og stivelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sånn, da er jeg hjemme igjen etter en FANTASTISK helg. vi har kost oss sååå masse, og jege r glad jeg tok det valget jeg tok. selv om jeg ennå ikke har vært på vekta og sett hva utslaget ble, +at jeg ennå ikke har kjent ubehaget ved å gå inn i ketose igjen.

 

jeg har ikke vært dårlig en plass.. den første dagen følte jeg myyye sult i starten, hele tiden liksom. men det roet seg utpå dagen, og de andre dagene har jeg ikke vært mer sulten enn normalt, heller mindre, enn når jeg går på ketolyse. men spiste jo gode måltid da..koste meg med både endel snop, "junk-food" og frukt!! DET var godt det:)

 

hadde jeg skulle holdt ketosen hele helga, hadde jeg nok ikke kost meg like mye. for de stedene flertallet bestemte og spise på, hadde gott meg veldig kjipe alternativer, og jeg måtte ha spist enkelte måltider med niste, dvs jeg måtte ha hatt med meg "brød" med pålegg.

første kvelden var vi på pizza buffet, med en elendig salatbar ved siden av. dvs jeg kunne ha spist, salat, tunfisk, reker, og agurk. etter 5 timer på biltur fristet det lite.

 

andre dagen var vi i dyreparken, og "alle" ville ha enkel mat, burger og pomfri. de hadde ingen alternativer for meg der, så jeg måtte ha husket niste, som hadde ligget mange timer i varmen .på kvelden var vi på kinarestaurant, og da kunne jeg ha valgt 1/2 kylling med salat. alt det andre er jo "usikkert" føler jeg pga saus og mye "feil" grønnsaker.

i dag måtte jeg også hatt noe "niste" med i bilen..

 

så, jeg er glad jeg ikke stresset med det.. så får utfallet bli som det blir. jeg skal starte påan igjen i morgen, og da håper jeg at det går lenge til en sånn sprekk igjen. men nå skal vi ikke reise vekk på leeenge regner jeg med, å så lenge jeg er hjemme går ting greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misunnelig på deg som faktisk tåler karbohydrater da! hehe. Godt du har kost deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag eller god kveld damer!

 

I dag har jeg hatt en litt laber mat-dag. Omelett av 2 egg med en skvett fløte i. Også ble det lavkarbo rømmegrøt til middag. den var god og jeg spiste nesten alt, sikkert 8 karber i middagen i dag. hehe. Det var sikkelig godt ja.. Tror ikke jeg er over 15 karber alikevel da, så det er jo greit.

 

Hvordan går det med dere? Det er da altså så lite fart her inne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften :o)

 

Er VELDIG intressert i lavkarbo-rømmegrøtoppskriften din, stinky! Jeg eeeeelsker rømmegrøt! Tror jeg dauer hvis du skriver soyaprotein eller bakemix, for sånt fancy stuff har jeg ikke :oD

 

Jeg har spist ostekake i dag! Fy søren det var godt!! Tror jeg spiste 3 stykker. Aaaahhh..... Var sikker på at jeg ikke skulle få utslag på stixen nå i kveld, men det gjorde jeg! Juuuuubel!! :o)

Lagde en lavkarbo ostekake i går. Ca 30 karber i HELE kaken! Skal dele resten opp i små stykker og fryse dem. Da kan jeg ta opp et stykke en dag jeg er veldig godtesyk :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, her har jeg da min 2 dag i dag med ketolyse mat. var flink i går, det gikk greit, men hadde endel søtsug. spiste 1 atkinsbar over hele dagen, det hjalp. stixen var hvit, men håper den er farget i kveld!

 

sånn ble resultatet etter min store "sprekk":

 

tirsdag 12.08: 103.8

tirsdag 19.08: 100.6

tirsdag 26.08: 99.6

tirsdag 02.09: 101.6, sukk

 

satser på at det går nedover nå igjen, håper å være i ketose i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

renate

 

1 boks rømme

1 1/2 dl fløte

1 dl vann

2 ts johannesbrødkjernemel (Det kjøper du på helsekosten, og funker som fortykningsmiddel)

salt etter smak

 

kok opp rømme, rør forsiktig så ikke smøret pippler frem. ha i fløte og vann. bruk litt av vannet og rør ut jbk i og ha i. Det kan klumpe seg litt så det er greit med en stavmixer på slutten da den ikke ser videre god ut med klumper i. salt etter smak. jeg brukte pittelitt. la den koke i 5 til 10 minutter. min måtte sikkelig koke for å bli tykk, og jeg måtte nok ha i litt mer jbk. da tok jeg bare en te-sil og siktet det forsiktig over grøten før jeg rørte det inn. ha på natreen, meiersmør og kanel. nam nam nam.

 

:D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nok bra helene. 2 kg er som regel det som kommer på hos meg også, når jeg har hatt en helgesprekk. *klem* kjedelig å drive å gå ned de samme kiloene hele tiden da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig har jeg spist så lite i dag. Er helt fri for matlyst og lei. Spiser av ren tvang.

 

frokost og lunch: kaffelatte på soyamelk med sukett og kanel.

middag: 2 karbonader, rosenkål (aner ikke karbinnholdet, men det var det eneste jeg hadde lyst på) og fløtesaus med norzolaost i. Ganske godt.

kvelds: en karbonade, en bit sukkerfri sjokolade og kakao. synes det ble alt for søtt og nå er jeg kvalm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppskriften!!

Da må jeg på helsekosten i morgen! :o)

 

Jeg kjenner at jeg er litt lei i dag også. Vekten min er gått tom for batteri, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe ny istedenfor å kjøpe nytt batteri. Veide meg i går, og da så det ut som at jeg hadde gått ned et kg til. Så flyttet jeg vekten 50 cm og gikk oppå igjen, og da så det ut som at jeg ikke hadde gått ned i det hele tatt. Flyttet den igjen, og da viste den noe annet igjen. Virker ikke som den er helt i lodd, for å si det mildt.

 

Hvilken vekt har dere?

Hva betalte dere for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj,nå er jeg litt sur.. er ikke i ketose i kveld, selv om jeg har fulgt dietten i 2 dager nå.. gikk i ketose etter 1 dag sist gang..

eneste lasten er de der atkinsbarene, har spist 2 stk i dag, pga søtsug.( men ligger under 15 karb allikevel). æsj.. kjøpte inn et lager til helga, men brukte de jo ikke så nå ligger de i skapet og skriiiker.. får vel bare spise de opp så er det tomt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helene.

 

Det er ganske normalt det du opptager nå etter en "kalkulert sprekk" altså. Samt at det kan ta opp til 2 uker å gå ned de kiloene som kom på igjen. Jeg bruker gjerne 2 uker på å komme meg i siget igjen etter at jeg har hatt en helgesprekk og for å komme tilbake til der hvor jeg var vektmessig. Noen ganger tar det opp til 4 dager før jeg er i ketose igjen.

 

...

 

I dag har jeg hatt litt bedre matlyst

 

frokost: 3 karbonader og 3 rosenkåler.. hehe.

salat: tacosalat på mucho mas, uten tortilla chips seff!!

nå og i natt: skal lage wollafruen sine lapper da jeg skal på nattvakt snart.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter visst veldig med å komme skikkelig i ketose denne gangen, vet ikke helt om dte var utslag i går, var vel såvidt det var en antydling til litt rosa, men er usikker siden jeg ikke hadde "ånden" i går.. i dag kjenner jeg den litt igjen.. skallebank til tusen i dag..sukk..

 

men, vekten går vertfall nedover igjen.. ikke lenge til helgekiloene er vekke og jeg er tilbake der jeg var før helgen..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene

 

Så flott at vekten går nedover, og utslag er jo utslag!! :D

 

I dag har jeg hatt veiedag. 900 gram er borte siden forrige fredag. 1.1 kilo til jeg er tilbake der jeg var før ferien. Lei, lei, lei av å ta de samme kiloene om og om igjen. Er veldig fornøyd med 900 gram altså. Er jo nesten en kilo det. Tenk 2 svære pakker med margarin er borte. hehe. Ikke rart jeg føler meg bra.

 

Jeg vet ikke hva ønske-vekta er egentlig. Et sted mellom 65 og 68 kilo. Alt etter som så har jeg mellom 7 og 10 kilo igjen da. Noen ganger virker det uendelig langt dit og andre ganger synes jeg det er greit. Faktum er jo at uten alle disse sprekkene i sommer så hadde jeg jo sikkert vært der for lenge siden. Det er i grunnen greit det også, da jeg synes de har vært verdt det. Ja iallefall de helgesprekkene. Å gå på tryne nesten 2 hele uker i ferien derimot synes jeg var noe tull. Men man lærer så lenge man lever. hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk null utslag i går da, så forstår ikke helt hva som skjer her... nå er det snart en uke siden liksom...

MEN i dag var vekta mindre enn den var før sprekken.. JOHO, gleder meg til den "ekte" veiedagen på tirsdag:)

 

ketose får være ketose så lenge vekta går rett vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg prøvde meg på ketolyse var jeg veldig opphengt i den stixen jeg og "Helene og mini". Denne gangen måler jeg ikke med stix i det hele tatt. Vekta går ned, jeg svetter mer enn før og ånden er av stål, så ketosen er nok et faktum. Og vekta går nedover :o)

 

Stillstand i halvannen uke, men i dag har det endelig løsnet!!! ENDELIG under 73 kg!! riktignok bare med 200 g da...hehe..72,8 ;o) Men veldig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er!! :D

 

I dag har jeg spist

 

Frokost: en pakke bacon og eggesalat

Middag: biff, hvitløkssmør, salat og kantareller

Dessert!!! Heistad gele med krem.

 

Vært hos mamma og pappa for å spise middag i dag. Først gikk pappa og jeg en tur pp 8 kilometer i skogsterreng. Det var utrolig deilig. Pappa ble sliten da, han merket nok ketosen i beina ja. Lite sprut liksom. Samme skjer egentlig med meg, men når jeg først har kommet i gang så kan jeg fortsette leeeenge. Pappa har nok gått ned over 7 kilo på 3 uker og mamma vel hun står litt stille nå men har tatt 4. Håper det løsner for henne, uansett så er hun ikke spesielt overvektig. Sånn som meg ca. Mens pappa sikkert har 30 kilo for mye og høyt blodtrykk. Stolt av at de har greid seg så langt uten utskeielser. Flinke foreldrene mine.

 

Høres ut som jeg har hjernevasket hele familien min til lavkarbo vettu. Hæhæ.

 

Nå ser jeg landskamp og tok 3 ruter med sukkerfri sjokkis. Merket at jeg ikke burde ha gjort det. Ble utrolig kvalm. Æsj. For mye søtningsstoff i dag.

 

Forøvrig så tok jeg den vitaminpilla man tar til middag på tom mage i går, samt at jeg tok den ca 1 time før maten var ferdig. Trodde jeg skulle dø av halsbrann. DET er ikke å anbefalle noen andre altså. Kjentes ut som hjertet mitt ble pressa i stykker. Auauau!

 

Wollafruen. Før ferien lå jeg på 73.6 og det var så deilig. Håper å være tilbake der neste fredag. Var på 74.7 på fredag. hehe. Det er så morsomt å se nye tall på vekta altså. Gleder meg til å være nede på 69.9. hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu! 60.et.eller.annet! Det blir bra det, også er det jo bare å fortsette dit man er fornøyd med seg selv.. Satser på at det ikke er så lenge til.

 

Tror jeg skal gi meg selv en flott premie når jeg er i mål altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Premie har jeg ikke tenkt på, kanskje jeg må ønske meg noe SKIKKELIG fint til jul i år!? ;o) Syns jo jeg har fortjent en liten oppmerksomhet for en ryggrad av stål..hehehe...

 

Jeg har liksom et lite mål om at matchvekt er ca 66 kg, men jeg aner ikke. Er flere år siden jeg var så lavt (som jeg for så vidt er NÅ også). Også sier jo Torkil at man bør legge målvekten til 2-3 kg under det som vedlikeholdsvekta skal være, fordi man vil samle litt vann og "fylle lagrene" litt når man går over på fedon-aktig kost etterpå. Men er jeg fornøyd på 70 så stopper jeg der altså! Ikke noe fanatisk, men skulle likt å se hvordan jeg ser ut på noen-og-60 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...