Gå til innhold

2 år og 9 mnd, har aldrig smakt brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg selv drikker mye mye brus. Det går på pepsi max, og det går nok en 1 1/2 liter hver dag. Ja da jeg vet det er usundt, men.....

Men min jente på 2 år og 9 måneder har aldrig smakt det, er jeg sær? Eller er det ikke vanlig at man ikke gir brus til barna?

En venninde av meg gir 1 åringen sin egen pepsi max boks eller tømmer det på toteflasken/tutkoppen-

Jeg jobber i bhg, og de fleste 3 åringene snakker om at de drikker brus.......................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir 3 år i november, han har heller ikke smakt brus. Selv drikker jeg masse brus, men synes han er altfor liten til å smake. Ikke maser han om det heller, så sånn er det her.

Skrevet

Jeg selv elsker pepsi max:) men min gutt på 2 år og 3 mnd får heller ikke smake. Han har drukket det en gang, i et bursdagsselskap hvor jeg plutselig fikk se at noen hadde gitt han et glass brus! Måtte bare la han drikke opp, men det er overhodet ikke aktuelt at han får det her. Den dagen han begynner å spørre om å få smake på mamma sitt glass setter jeg bort brusen til etter at han har lagt seg:)

Skrevet

Vi har en liten gutt på 2 år og 2 mnd. Han har smakt brus, men det har vært borte på "fest". Jeg drikker selv brus, men velger å la være i det lengste å overføre min dårlige vane til han... Jeg har hørt, mener det var på Puls, at skal man først gi barn brus så gi dem den med sukker, barn under 3 år skal ikke ha de kunstige søtstoffene.. men husker ikke helt..

Hvis vår lille mann skal få noe ekstra godt å drikke hjemme, prøver å holde oss til vann/farris når han er oppe så får han appelsinjuice eller eplejuice.. vet det er like mye sukker som brus, men det føles allikevel litt bedre.. Men som sagt vi holder oss til vann/farris til vanlig.

Skrevet

Min blir snart 3, og har aldri fått servert brus.. ho har prøvd å drikke det et par ganger, men bare spytter det ut og sier "æsj"..

Synes det er helt greit. Var i barnebursdag i sommer, og snuppa ikke ville ha brus, men vann!!

Skrevet

Jenta vår er 2 år og 7 mnd, og har smakt brus, men sjeldent. Vi drikker knapt brus selv da, vi foreldrene. Men er vi et sted hvor det er naturlig med brus, i bursdag, ute på café en lørdag formiddag, på besøk hvor slikt blir servert, så får hun såklart.

Men hun maser aldri etter det, og vil ofte heller ha vann :)

Skrevet

Jenta mi på samme alder får brus i bursdagsselskap, eller en sjelden gang på en lørdag hvis vi andre drikker det.

Skrevet

Det er jo veeldig skadelig for tennene dias, så jeg skal holde gutten vekke så lenge som mulig...

men det eg vet mange gjør er å vanne godt ut brusen.. slik at det bare er litt farge.. for da tror de det er sånn det smaker...

mange som gjør det som sliter med sukker kick

Skrevet

Jenta mi liker ikke kullsyre , og sier æsj når hun ser brus;) så lenge det varer;:) gjør meg ikke noe nei;)

Skrevet

Jenta vår på 2 år og 5 mnd liker ikke kullsyre, så den saken er jo grei. Ellers drikker vi ikke noe særlig brus uansett, det er ikke så bra for store barn eller voksne heller nemlig ;)

Skrevet

Det er jo flott at hun ikke har smakt det og hvorfor skulle hun det? Gutten vår (2 år) har dessverre fått smaken på brus og får derfor innimellom når vi drikker, men i det store og hele prøver vi å unngå å drikke det foran han.

Å gi brus på tåteflaske og tutkopp er jo bare helt blåst, spør du meg.

Skrevet

Vår datter på 2 år og 4mnd får brus,men det hun får er en liten kopp til lørdags snopet.Som er litt chips i en skål.

Ellers får hun hvis det serveres i bursdagfester og andre selskaper.Hvorfor ikke?Det er jo forskjell på litt og mye,sunnfornuft.

Jeg drikker også mye brus,men aldri mens de er våken og kan se det.Jeg kan jo ikke sitte å drikke brus og så skal dem ikke få smake av meg?

Det synest jeg er helt sinnsykt, samme som om jeg skulle spist sjokolade og sagt, nei du får ikke.Da må en heller vente til dem har lagt seg.

Det er vanskeligt å holde en 2 åring borte fra slikt hvis dem har eldre søsken også.Kan jo ikke gi de andre og ikke minsten pga at han er bare 2 år.

Skrevet

min store lille jente er snart 2 år og 9 mnd og har heller aldri smakt brus. Dvs en kompis av mannen min gav henne det da hun var 7 mnd og aldri hadde drukket noe annet enn morsmelk!! Men det har han fått høre siden! Bortsett fra det har hun aldri smakt. Vi har vel hjernevasket henne litt.... hun tror hun ikke liker det :) Men blir spennende fremover - vi kan jo ikke holde henne unna det for evig tid, og snart skal hun i barnebursdag til en 5 åring, og tipper det blir servert brus der. Men jeg synes ikke du er sær som ikke gir det til henne. Det er ikke vits å gi noe de ikke vet hva er - og ikke trenger. Jeg ville aldri gitt en 1 åring brus!

Skrevet

Mamma til 2 tette:

Er det virkelig så sinnsykt å drikke brus mens hun er til stede?

Hun har aldrig bedt om å få smake, hun har da eget glass eller tutkopp med saft eller vann...........

Skrevet

Min gutt på 2 år og 10 mnd har smakt brus noen få ganger, men liker det ikke (heldigvis). Selv likte jeg ikke brus før jeg var 5 år visstnok, pga kullsyra :)

Skrevet

Hvis ungen skal få smake brus, ville jeg blandet brusen med Farris, 50/50. Ikke bruk lettbrus, pga. søtstoffene.

Skrevet

Hos oss er det ikke noe lurt å gjøre det nei for da skal hun ha med en gang. Så derfor må vi vente til dem har lagt seg hvis hun ikke skal få.Hun får med seg alt den lille jenten vår.

Hva dere gjør er jo helt opp til dere om dere vil gi brus eller ikke,men jeg synest ikke det er rett at vi skal sitte å drikke det og så nekte henne å få.

Er jo det samme som at jeg skal sitte å momse sjokolade eller spise is og si, nei du får ikke.Nei det er voksen ting du er for liten.

Vi har som "tradisjon" å lage hjemmelaget pizza hver fredag til barnetv og da får hun litt fanta i glasset sitt.

Skrevet

Må bare også få sagt at ordet sinnsykt blir brukt endel her.hehe.Sinnsykt travelt, sinnsykt rotete osv.hehe. så nei det er ikke Såååå ekstremt å drikke brus foran ungen sin.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...