Monamor<3Liveliten Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 vi har brukt å ha middag i 16 tida, og kveldsmat klokka 18...sengetid er 18.30.-19.00....men nå har jeg begynt på jobb og hun i bhg..dvs at middagen blir sen. mellom 17.00 og 18.00...idag var hun ferdig å spise 17.45...blir jo dumt å gi henne kveldsmat et kvarter senere?? skal jeg bare droppe kveldsmat nå? redd for at det kan gå utover sovingen ettersom det er rutine...melk, grøt, kos og tannpuss...hva gjør dere? tenkte jeg kunne droppe kveldsmaten hvis hun spiser bra til middag, og heller gi kveldsmat de gangene hun spiser lite..
Yrha Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Grøten er veeldig rutine hos oss, og han er veldig glad i den. Hvis middagen er sen, så får han grøt blandet med fruktmos til dessert for å mette litt ekstra. Men hvis vi spiser i halv-fem tiden, så får han grøt i halv sju-tida, som vanlig. Har ingen planer om å slutte med grøt til kvelds, nei
Monamor<3Liveliten Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 grøt som dessert var lurt:)
Trollmor_83 Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Her spises det kveldsmat kl 18-18.30. Om middagen har vært sen tilbyr jeg litt kveldsmat, men sjeldent at den blir spist. Ofte at hun får en yoghurt som dessert etter sen middag(blir som litt kveldsmat) og drikker et glass melk.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Vi hadde det på samme måte som deg. Men nå som jeg ikke henter han i bhg før kl 16.30, blir det tidligst mat kl 17 og da blir det jo veldig tett til kveldsmat kl 17.45. Så vi får bhg til å gi han et middagsglass i 14.30-15-tiden og et knekkebrød i 16. Så når vi spiser middag (i 17.30-tiden) så får lillemann heller kveldsmaten sin da. 2 Brødskiver spiser han da (vi har slutta med grøt. Han er snart 15 mnd) Det er jo veldig koselig å kunne spise middag sammen alle mann, men middag blir rett og slett for tungt for den lille magen så sent på dagen. Men det hender jo at han heller vil ha litt middag i stedet for all brødmaten og da lar vi han få smake litt middag etter at han har spist 1 brødskive. Dette funka i alle fall bra for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå