Gå til innhold

vanskelig siden han har vært gjennom dette tidligere

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er samboer med en som har to barn fra før. Jeg har uventet blitt gravid ( kun 6 uker) og nå kjenner jeg at det er vanskelig at han har vært gjennom dette tidligere.

Igår la han hodet på magen for å si hei til babyen og jeg stivnet helt til. Han merket ikke noe men tanken på at han har gjort dette tidligere gjør vondt.. Jeg vet ikke hvor mye jeg vil involvere han i graviditeten for jeg vil ikke mase. Jeg har lette humørsvigninger og dersom det blir diskusjon så kommer det ofte en kommentar fra meg at " dette kan vel du fra før.." Da blir han lei seg fordi han sier det handler om oss.

Jeg er ikke langt på vei, men er veldig usikker på hva jeg skal si til han ift hvordan det går. Det høres kanskje litt barnslig ut å være slik men det er et veldig sårbart tema for meg.

Er det noen som har noen råd? Jeg håper så inderlig at han har en annen glede sammen med meg enn han hadde før ifm prosessen i graviditeten. jeg må tilføye at vi har det utrolig bra sammen og guttene hans er veldig hyggelige, men er veldig nærtaken ift at dette er nytt for meg men ikke for han..

Fortsetter under...

Du må ikke tenke på hva han har gjort før, da blir jo alt feil. Du går vel ikke til sengs med han og tenker at huff dette har du gjort før med noen andre før meg??

Dere må leve nå i det som skjer her og nå ikke i det som har skjedd tidligere og det er bare positivt hvis han har erfaringer fra før som kan hjelpe deg underveis.

Det er jo deg han lever sammen med nå og deg han konsentrerer seg om samme hva han har vært igjennom tidligere er det du som er i fokus for han nå.

Mitt råd er at du prøver å legge vekk fortiden, både din egen og hans og lev nå, det er nå det skjer.

Lykke til. Jeg håper du kommer over det snart :D Det er ikke noe moro å ha det sånn. Husk at det er nå det skjer, ikke i fortiden den er forbi.

For menn tror jeg å høre slikt kan være utrolig sårende på samme måte som det for deg er sårende at han har opplevd å få barn før, men dere skal jo starte noe nytt sammen, og husk at ingen svangerskap er like!

Tenk på det som en utrolig stor fordel at han begynner å kose og snakke med magen uten at du trenger å be han om det, det er nok det mange andre gravide bekymrer seg for, at de ikke er engasjerte nok fordi de ikke kan "se" babyen enda. Du må bare ta det for alt det er verdt og tenke at det er positivt at han gleder seg til å bli pappa igjen og faktisk ønsker å bli kjent med barnet i magen!

Ønsker deg lykke til, ting vil nok forandre seg etterhvert som hormonene jevner seg ut skal du se, de fleste er deppa for noe i begynnelsen:)

Prøv å kos deg så mye du kan, tenk at du skal bli mamma med mannen du elsker!!!

At han har barn fra før betyr ikke at han stter mindre pris paa denne graviditeten, heller tvert imot. At han hat vært gjennom dette før betyr bar at han vt hva han har aa gled seg til, naar det er sagt saa er ingen graviditeter like.

Han er sammen med deg naa og ikke eksen og ut ifra det du bskriver virker det som om han virkelig gleder seg til aa bli pappa til deres barn. Prøv heller aa gled dg sammen med han. At han har barn fra før betyr ikke at han vil bli mindre glad i deres barn men jeg haaper ogsaa du forstaar at han ikke kan sette deres barn foran sine andre barn. Har man barn fortjner alle barna samme kjærlighet og oppmerksomhet.

Hei!

Jeg forstår deg veldig godt, er i samme situasjon.. men venter nr. 2 med min mann. Det ER vanskelig for deg at han har gjennomgått dette før. Det er jo så nytt, spesiellt og spennende for deg..og han har vært igjennom det før. Jeg på min side, følte ikke han delte samme begeistringen som meg. Fikk hele tiden høre hvor heldig jeg var som hadde en ærfaren mann, men det va akkurat det jeg syns va dumt..at vi ikke stilte likt. Da barnet kom ble jeg uansett ikke klokere av han, det va jeg som kunne mest i de fleste situasjoner med barnet. Men deres forhold er uansett ikke det samme som han hadde sist, og dere får et helt annet liv som småbarnsforeldre enn han har hatt. Og dette er deres barn, med hans og dine kvaliteter. Jeg la merke til at han hadde lyttet på magen i uke 6, det lover bra! Han er engasjert!

Når barnet kommer og dere to er foreldre, vil du ikke ha disse tankene, det blir nok bra:-)

Lykke til:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...