Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg trodde , dum som jeg er at de pengene jeg vil få som kontantstøtte, og som faller bort når mitt barn går over i barnehage, forsvinner fordi de i stedet går til barnehagebetaling?? må vi selv betale hele beløpet for å ha barnet i kommunal barnehage, og hvorfor i hule heite er det så inni helvete urettferdig??? noen som vet mer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138560221-barnehage-hvem-betaler-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lur er du egentlig?

Sett deg ned med et lite regnestykke og finn ut om du tror 2300 kr per barn dekker driften av en barnehage...

Stat/kommune betaler vel ca 8-10 000 kr i subsidier per barnehageplass i tillegg til egenandel på 2300 kr.

Hjelpes meg for en logikk.

Øh, hva? Nei, du betaler ikke "hele beløpet" for å ha barn i barnehage. Synes jeg ser den barnehagen som kunne driftes på det smårusket vi som foreldre bidrar med.

Selv i en privat barnehage som tar ekstrapenger for mat og turer og teater og fandens oldemor betaler du garantert under 3000 i måneden. Det er da knallbillig for at noen tar seg av ungen din hele dagen. Hvorfor synes du det er urettferdig?

fordi for ganske mange som har det trangt fra før så er de tre tusen mye penger.. har aldri hatt barn før, så vet ikke sånt automaisk.. trodde at kommunale bhg fikk støtte fra kommunene, derfor kommunal.. og trodde dette, sammen med vår kontantstøtte ville dekke dette?

Her er det noen som ikke er helt på nett gitt. Barnehagene er billigere enn noensinne, og det dekkes utrolig mye av kostnadene. Hva er urettferdig? De som ikke har plass får kontantstøtte, de i bhg får tre ganger så mye støtte til plass. Og så har man en liten egenandel. Om dere virkelig har så dårlig råd kan man få dekken en del av egenandelen.

Annonse

Herlighet.

Det er ikke urettferdig. Du er ikke på nett. Du vet ikke hva du snakker om i det hele tatt.

Mener du virkelig at et heldagstilbud med pedagogisk innhold til ditt barn ikke skulle være verdt 2300 kr?

Her må en jo velge selv hva en vil. Kontantstøtten er jo egentlig ment for foreldre som vil være hjemme med barna sine. Det vil si at de ikke kan være ute i jobb å tjene penger selv. Å man kan vel si at kontant støtten er en liten utbetaling i mnd med take på hva en hadde fått i lønn hvis en var ute i arbeid. Derssom en da velger å ha barnet i barnehagen i stedenfor å selv går ut i arbeid, vil en mota gangske mye mer i mnd i lønn.

Hvis nå ditt barn er i barnehagen ca 8 timer hver dag i en mnd (20 dager). Det vi bli 160 timer. Deler en det med 2300 kr ( som en kommunal barnehage plass koster ca) får en 14. Det vil si at i timen koster det 14 kroner å ha barnet i barnehagen. Det er mye billigere enn å ha hos dagmamma. + at en får et pedagogisk tilbud på kjøpet i barnehagen.

Hvor er dette uretferdig henne???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...