husmortrall Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 gullet vårt har vært flink å sove omtrent hele natten fra han var 2måneder. han er nå snart 6 måneder, jeg fullammer fortsatt. Den siste uken har han våknet kl 4, og får mat. Kan det være et tegn på at morsmelk ikke er nok lenger om kvelden? tenkte å prøve med litt grøt idag, for å se om sovinga forandrer seg. noen som har erfaring?
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg ville prøvd med grøt da ja, er tydelig at melk ikke er nok lenger når han plutselig våkner å er sulten på natten. Begynner å blir stor gutt da :-) Min har fått grøt siden han var 4 mnd (nå straks 6 mnd) men sover fortsatt ikke gjennom natten desverre:-(
grolla Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg håpet på at grøt ville bidra til netter uten våking, men den gang ei. Ingen forskjell! Men nå¨har min aldri sovet natten i gjennom heller!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Kan være verdt ett forsøk. Han skal bør jo begynne med grøt snart i alle tilfeller. Men som flere andre sier, er det ikke alltid det hjepler. Vi begynte med grøt da lillemann var 4mnd fordi han begynte å våken hver 3. time på natta for mat. Hjalp en del, men i en alder av 7mnd har han fortsatt ett nattmåltid. Vi får se om det går over av seg selv, eller om vi må kjøre nattavenning. Men uansett, lykke til med grøten og søvnen!
2hærligegutter Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Vi begynte med grøt når han var 4,5 mnd, ammet da hver 2 time på natten. Nå er det 1 gang mellom19:30 og 6. Det syntes jeg er en forbedring:) De sier jo det at når de begynner å ønske oftere mat på natten så trenger de som regel litt kraftigere kost før leggetid.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 For oss var det ikke sånn at jenta sov automatisk lengre selv om ho fikk grøt. Begynte med to fulle porsjoner grøt når hun var 5 mnd fordi hun våkna oftere og oftere. Hadde mer enn nok melk, men ho var ikke interessert i å drikke så mye av det lenger. Når vi hadde begynt med masse grøt på dagen, begynte vi å bare gi smokk om natta når ho våkna. Så vi lot ho sutre litt, og gav smokk. Sutre og gav smokk. Det var tydelig at ho våkna på vanen, for hvis jeg prøvde å gi ho melk var ho ikke veldig ivrig i drikkinga. De to siste nettene nå har ho sovet til seks på morgenen før ho vil ha mat. Det er veldig deilig, og da er det verdt alle de nettene med "smokkstapping" før ho skjønte at ho ikke trengte mat midt på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå