Gå til innhold

Hva synes du om navnet Dimitri/Dimitry/Dmitrij?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det høres iallefall veldig russisk ut, hihi. Men er jo flott at du vil fremheve bakgrunnen hans:) Men Nicolai kan jo være en fin middelvei, fungerer i både Ukraina og Norge :)

PS: IKKE ta dette som kritikk, har selv fått mye pepper for navnevalget mitt. Smaken er som baken!

Hehe.. Hadde tålt det hvis det var ment som kritikk også, spør fordi jeg virkelig vil vite hva andre synes:)

Er ikke så viktig for meg å fremheve bakgrunnen hans, men er viktig at det er et navn som funker både her og der. Synes det er et fint navn. Tenkte at hvertfall hvis man staver det Dimitri funker det fint på norsk også, men det er kanskje litt VELDIG russisk? Vil ikke at folk skal se for seg en slem terrorist fra en amerikansk 80-tallsfilm (da alle skurkene var russere, hehe) når de hører navnet til lille gutten min;)

Nicolai er et fint navn, men kjente en gutt som het det da jeg var liten og han synes jeg var såååå ekkel, så der er det mine assosiasjoner som ødelegger....

Jeg synes Dimitri er ganske fint egentlig (med den stavemåten). Men det er jo mer russiskklingende enn norsk da. Kanskje et mer norsk mellomnavn kan "veie litt opp", sånn at det blir litt fra begge kulturer? Det er sånn vi har tenkt å løse navneproblematikken her i huset (mannen min er asiatisk). F.eks. Dimitri Andreas klinger jo ganske bra!?

Ja, er rimelig mye mer russisk enn norsk. Men blir vanskelig å finne et navn som er like mye norsk som det er russisk eller russisk som det er norskt;) Det viktigste er at det ikke er knotete å utale eller høres snålt ut på noen av språkene.

Jeg har kjempelyst på mellomnavn, men siden jeg ville at barna våre skulle ha begge etternavnene våre synes mannen min at det får holde med et fornavn, og er egentlig litt enig med det:)

Annonse

Jeg syns det er fint, men foretrekker stavemåten Dmitri. Enekelt å uttale på nosrk, selv om navnet er "fremmed". Jeg syns det er fint å gi et russiskklingende navn for å markere fars opprinnelse når dere bor i Norge og gutten ellers blir veldig norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...